Mitt liv, sökandet efter kärleken och musiken

Alla inlägg den 1 augusti 2015

Av Mr X - 1 augusti 2015 11:15

Så, nu tänkte jag iallafall posta videon jag nämnde tidigare som en läsare hade efterfrågat. Den blev inte superbra precis då det visade sig att dålig belysning + min mobilkamera inte går väl ihop. Men man ser ju iallafall :-) Det är en bit av Bulls on Parade med Rage Against the Machine. Jag lyssnade par gånger på låten och spelade på gehör så hardcore fans får ha överseende om det är några smärre misstag!



Igår kväll var jag och några till och grillade korv och tog några öl. Det var rätt trevligt och sen när jag kom hem råkade jag fastna framför Bondfilm i 7an så blev inte sängdags förrän någon gång efter 2. Så jag är lite seg idag men ska försöka komma igång och få saker gjorda. Det är skönt när man har gjort undan allt under dagen så kan man ta det lugnt sen och bara slappa på kvällen. 


Tänkte köra ett seriemaraton ikväll och se på Buffy the Vampire Slayer. Den är lika bra nu som den var då den kom på 90-talet och om ni frågar mig så tycker jag att den piskar alla vampyrserier och filmer som har kommit under 2000-talet. Den har en perfekt mix mellan humor, skräck och karaktärernas personliga relationer vilket gör att den får ett helt annat djup och fungerar på många olika plan.


Sen är det faktiskt också väldigt trevligt som omväxling att för en gångs skull se en kvinna i en stark huvudroll. Det finns ju inte riktigt någon som kan mäta sig med Buffy i serien och på sin höjd brukar kvinnan få vara sidekick till en stark manlig huvudroll. Det är faktiskt skrattretande att seriens skapare, Joss Whedon, sedermera har blivit väldigt påhoppad av rabiata feminister för att de tyckte att hans produktion av Avengers var sexistisk. Uppenbarligen har de helt glömt bort att det är samma man som skapat en av de starkaste kvinnliga karaktärerna någonsin.


Nåja jag ska inte gå in på någon djupare analys! Nöjer mig med att konstatera att det är en bra serie och att Sarah Michelle Gellar gör ett ypperligt jobb som Buffy. Au revoir.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag bloggar om mitt liv, om sökandet efter kärleken och allt därimellan! (För att förtydliga, det är inte jag på profilbilden)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad fastnar du först för hos en kille/tjej?
 Ögonen
 Läpparna
 Händerna
 Rösten
 Kroppen (muskler, mage mm)
 Kroppen (bröst, rumpa mm)
 Fastnar inte direkt. Utan mer personligheten/sättet
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards