Mitt liv, sökandet efter kärleken och musiken

Direktlänk till inlägg 28 juni 2015

"Vad vill du ha för slags tjej då?"

Av Mr X - 28 juni 2015 01:15

Det frågade en vän mig för några dagar sedan i samma veva som jag berättade för henne att jag lagt upp en profil på en dejtingsida. Och det är onekligen en väldigt bra fråga. Särskilt som det ofta finns en stor diskrepans mellan vilken typ av partner folk säger att de vill ha och den partner de faktiskt blir tillsammans med i slutändan! Bara för att ta ett exempel så känner jag en kvinna som var benhård med att den kille hon skulle träffa måste vara vänster, måste bo i samma stad som henne, bör ha liknande intressen osv. Det slutade med att hon blev tillsammans med en kille som hade en annan politisk inriktning, som bodde mer än 70 mil bort och som hon knappt hade några gemensamma intressen med. Är det inte en rätt tydlig indikation på att kärlek inte kan tyglas?


Samtidigt är det förstås viktigt att man blir tillsammans med någon man fungerar bra med och tummar man allt för mycket på sina krav tror jag det ofta leder till att förhållandet går i kras när nyförälskelsen har gått över. Så jag satt ute tidigare idag och filosoferade medan jag njöt av solskenet. Utseende är av ganska ringa betydelse för mig kom jag fram till. Visst spelar det roll men det är helt klart av mindre vikt än personligheten. Dessutom har jag sedan länge tillbaka insett att jag har en lite udda och avvikande smak - ibland kan jag tycka att någon som merparten människor kanske inte skulle finna så attraktiv är väldigt fin. Över till personligheten då. Att hon är trevlig och empatisk är ett måste kom jag fram till. Och intelligens? Ja tack. Även humor är viktigt för utan skratt kan man ju inte leva.


Men sen då? Det är så lätt att rada upp olika attribut och egenskaper men det blir en lång tråkig lista och vad säger den egentligen i praktiken? Som jag också alltid har varit en övertygad anhängare av teorin att det är de små sakerna som indikerar hur en människa är i stort slog jag om helt och kom istället fram till att följande saker vore positiva tecken:


*Om hon frågar om vi ska dela istället för att bara norpa åt sig det sista wienerbrödet själv

*Om hon gillar Seinfeld (det ultimata humortestet - ingen med en riktigt god humor kan låta bli att skratta)

*Om hon inte svarar ja när jag frågar om Leonardo Da Vinci var en känd basketspelare

*Om hon blir gladare av en lång kram och massa kyssar än ett dyrt smycke när hon är ledsen

 

4 enkla punkter som ändå säger så mycket om en människa! Jag kanske ska göra det till en vana att stämma av framtida dejter mot denna lista? Haha.


Nu lockar sängen ty det har varit en lång dag och imorgon har jag mycket att göra.

Men ett nytt inlägg om mitt vidare sökande utlovas inom kort.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mr X - 20 augusti 2015 22:01


Fast större delen av min skoltid inte var något att hänga i julgranen precis så händer det ändå att jag saknar den ibland. De stunder som var bra, när man släppte allt annat och bara umgicks med sina polare och hittade på en massa tokigheter. Eller d...

Av Mr X - 20 augusti 2015 01:00

Jag känner att jag allra sista tiden har kommit in i en fas där jag ifrågasätter mitt liv och vad jag vill göra med det. Det är en lustig känsla för det är ju lätt hänt att man tänker att "det här är jag och det här är vad jag vill göra". Man tror at...

Av Mr X - 16 augusti 2015 19:15


I helgen har jag mest tagit det lugnt och inte gjort så mycket egentligen.Var en sväng till stranden igår lördag - blir nog en av de sista gångerna det här året gissar jag för snart sätter väl kylan in. Det var en hel del folk där när det var så varm...

Av Mr X - 14 augusti 2015 21:30

Jag har aldrig brytt mig särskilt mycket om mitt utseende. Visst fixar jag med det ibland - och visst händer det att jag ibland kan tänka att jag skulle hellre skulle ha velat se ut på si eller så sätt gentemot hur jag faktiskt gör. Men det är ingen ...

Av Mr X - 12 augusti 2015 19:00

Eller nej, det är jag ju redan. Skulle göra en grej hos läkaren idag och medan jag väl kan ha en förhållandevis lugn inställning när jag är med andra till läkare eller sjukhus så fullkomligt avskyr jag att vara där själv. Och blir stissig och orolig ...

Presentation


Jag bloggar om mitt liv, om sökandet efter kärleken och allt därimellan! (För att förtydliga, det är inte jag på profilbilden)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad fastnar du först för hos en kille/tjej?
 Ögonen
 Läpparna
 Händerna
 Rösten
 Kroppen (muskler, mage mm)
 Kroppen (bröst, rumpa mm)
 Fastnar inte direkt. Utan mer personligheten/sättet
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29 30
<<<
Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards