Mitt liv, sökandet efter kärleken och musiken

Direktlänk till inlägg 3 augusti 2015

Det flyter på

Av Mr X - 3 augusti 2015 19:45

...kan man väl säga. Passar på att njuta av sommaren och att vara ledig. Jag har förstås inte hunnit med i närheten så mycket som jag hade tänkt mig men det har ju en tendens att jämt bli så att man med lite tur hinner hälften av det man planerar. Tidsoptimist javisst!


En del blir så lätt uttråkade och vet inte vad de ska ta sig för när de har tid över. Jag säger som min morfar brukade säga, den dagen jag går i pension kommer jag ändå ha dagarna fullspäckade. För det är så mycket personliga intressen och projekt jag vill hinna med. Samtidigt är det skönt att bara göra inget emellanåt och ta det lugnt.


Det har varit förhållandevis dött på dejtingfronten. Har skickat lite mail till några jag tyckt verkar intressanta på sidorna jag är med på men har inte fått något svar eller så har det inte lett någonstans. Det är också det där med att det är ganska få tjejer jag fastnar för.. som jag känner mig riktigt dragen till. Och så ska ju dem vara dragna till mig då förstås. Känns som en helt omöjlig ekvation ibland. Men möjligheter finns ju hela tiden.. ibland råkar man på dem när man minst anar det/på platser man minst anar det! Så man ska aldrig säga aldrig. Dock är det också så att det händer en del privat just nu och då har hela dejtinggrejen fått ta ett kliv tillbaka.


Jag har köpt en ny TV faktiskt som står på sin plats i vardagsrummet nu. Så den kommer passa fint för när man vill titta på filmer eller serier. Sen ska jag förmodligen ut på en liten tripp i skogarna här i nästa vecka och tälta några dagar med en vän. Jag lät mig övertalas mot bättre vetande för det brukar jämt bli otur med vädret och dessutom är jag en total magnet för insekter av alla dess slag som älskar att bita mig och suga mitt blod. Men det kan vara rätt skönt att komma bort för en stund från civilisationen så jag ser väl ändå framemot det på ett sätt.


Tänkte avsluta med att länka några absoluta favoritlåtar.

Jag lyssnar ju på allt möjligt och en del glatt/uppåt men jag har insett att de låtar jag verkligen fastnar för ofta är melankoliska eller sorgliga. Ville dela några av dem.







 
 
Tuula

Tuula

4 augusti 2015 08:04

En av mina favoritlåtar har du med här, kan du gissa vilken? :)

http://midnightpoison.bloggplatsen.se

Mr X

4 augusti 2015 14:23

Nej jag känner nästan att det skulle kunna vara vilken som. Vet inte... säg? :-) Nyfiken!

 
Tuula

Tuula

5 augusti 2015 15:09

Runaway train, med Soul Asylum är favoriten.. fast, Mercury har ju en stämma som får vilken annan dödlig som helst att känna sig värdelös.. :p

http://midnightpoison.bloggplatsen.se

Mr X

5 augusti 2015 19:57

Aah okej. Otroligt bra låt.

Ja det har han verkligen.
Också väldigt beundransvärt att han gjorde sin kanske främsta sånginsats någonsin på den låten samtidigt som han var döende.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mr X - 20 augusti 2015 22:01


Fast större delen av min skoltid inte var något att hänga i julgranen precis så händer det ändå att jag saknar den ibland. De stunder som var bra, när man släppte allt annat och bara umgicks med sina polare och hittade på en massa tokigheter. Eller d...

Av Mr X - 20 augusti 2015 01:00

Jag känner att jag allra sista tiden har kommit in i en fas där jag ifrågasätter mitt liv och vad jag vill göra med det. Det är en lustig känsla för det är ju lätt hänt att man tänker att "det här är jag och det här är vad jag vill göra". Man tror at...

Av Mr X - 16 augusti 2015 19:15


I helgen har jag mest tagit det lugnt och inte gjort så mycket egentligen.Var en sväng till stranden igår lördag - blir nog en av de sista gångerna det här året gissar jag för snart sätter väl kylan in. Det var en hel del folk där när det var så varm...

Av Mr X - 14 augusti 2015 21:30

Jag har aldrig brytt mig särskilt mycket om mitt utseende. Visst fixar jag med det ibland - och visst händer det att jag ibland kan tänka att jag skulle hellre skulle ha velat se ut på si eller så sätt gentemot hur jag faktiskt gör. Men det är ingen ...

Av Mr X - 12 augusti 2015 19:00

Eller nej, det är jag ju redan. Skulle göra en grej hos läkaren idag och medan jag väl kan ha en förhållandevis lugn inställning när jag är med andra till läkare eller sjukhus så fullkomligt avskyr jag att vara där själv. Och blir stissig och orolig ...

Presentation


Jag bloggar om mitt liv, om sökandet efter kärleken och allt därimellan! (För att förtydliga, det är inte jag på profilbilden)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad fastnar du först för hos en kille/tjej?
 Ögonen
 Läpparna
 Händerna
 Rösten
 Kroppen (muskler, mage mm)
 Kroppen (bröst, rumpa mm)
 Fastnar inte direkt. Utan mer personligheten/sättet
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards