Mitt liv, sökandet efter kärleken och musiken

Direktlänk till inlägg 14 augusti 2015

Hur du ser ut avgör hur du blir behandlad

Av Mr X - 14 augusti 2015 21:30

Jag har aldrig brytt mig särskilt mycket om mitt utseende. Visst fixar jag med det ibland - och visst händer det att jag ibland kan tänka att jag skulle hellre skulle ha velat se ut på si eller så sätt gentemot hur jag faktiskt gör. Men det är ingen stor grej för mig. Därför går jag ofta klädd i vad jag har lust med och vad som passar bäst för tillfället. Kan traska omkring i alltemellan mjukisbyxor och t-shirt orakad med håret väldigt ostyrigt till att se prydlig ut i dyrare märkesjeans och skinnjacka.


Det tragiska är att jag märker en enorm skillnad på hur folk ser på mig och hur jag blir bemött beroende på om jag fixat med mig själv innan jag går ut och vad jag väljer att gå klädd i. De dagar jag inte har lagt många knop på att fixa mig är det aldrig några positiva blickar som man får. Tittar folk så tittar de ofta länge och på ett underligt sätt som om de hade sett en alien. Går jag runt i affärer får jag sällan någon uppmärksamhet från butikspersonalen och får jag ändå det blir man inte bra bemött. De är snorkiga och avfärdande. Deras förlust för jag köper inte någonting från en butik där personalen beter sig på det sättet. Men ändå. Det är tragiskt.


Dock de dagar då jag faktiskt ansträngt mig för att se proper och bra ut är det en helt annan sak. Plötsligt passar man in. Inga udda eller stirrande blickar från omgivningen. Personal i butiker och liknande är så trevliga så och det är idel leenden. Det här är självklart ingenting jag är ensam om att ha uppmärksammat. Jag känner många som upplever precis samma sak som jag gör. Det finns antagligen en god chans att du som läser också har lagt märke till det.


Jag kan bara tycka att det är falskt och sorgligt att det är ett sådant samhälle vi lever i. 80 och 90-talets avslappnade och stundtals smått löjeväckande klädsel har sedan länge gått ur tiden, idag ska alla se trendiga och moderiktiga ut. För vad? Så att vi kan gå runt och bedöma hur trendiga och snygga andra människor är? För att vi ska titta snett på dem som av någon anledning inte kan eller vill följa flocken med får?


Nej tack. Jag skiter fullständigt i hur du klär dig eller hur du ser ut. Särskilt om du är en främling som jag aldrig ens kommer att se igen eller som jag bara växlar några ord med. Hur du är och beter dig är långt mycket viktigare än om du har råd att köpa dyra kläder eller gå och fixa dig på någon typ av salong. Det förstnämnda säger allt om dig som människa. Det sistnämnda säger bara att du har mycket pengar att spendera vilket är helt irrelevant för mig.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mr X - 20 augusti 2015 22:01


Fast större delen av min skoltid inte var något att hänga i julgranen precis så händer det ändå att jag saknar den ibland. De stunder som var bra, när man släppte allt annat och bara umgicks med sina polare och hittade på en massa tokigheter. Eller d...

Av Mr X - 20 augusti 2015 01:00

Jag känner att jag allra sista tiden har kommit in i en fas där jag ifrågasätter mitt liv och vad jag vill göra med det. Det är en lustig känsla för det är ju lätt hänt att man tänker att "det här är jag och det här är vad jag vill göra". Man tror at...

Av Mr X - 16 augusti 2015 19:15


I helgen har jag mest tagit det lugnt och inte gjort så mycket egentligen.Var en sväng till stranden igår lördag - blir nog en av de sista gångerna det här året gissar jag för snart sätter väl kylan in. Det var en hel del folk där när det var så varm...

Av Mr X - 12 augusti 2015 19:00

Eller nej, det är jag ju redan. Skulle göra en grej hos läkaren idag och medan jag väl kan ha en förhållandevis lugn inställning när jag är med andra till läkare eller sjukhus så fullkomligt avskyr jag att vara där själv. Och blir stissig och orolig ...

Av Mr X - 10 augusti 2015 21:30

Så var det då dags att börja knega på igen. Idag var det inte så mycket att göra så det blev en mjukstart men det lär väl komma framöver så man får fullt upp. Tyvärr har jag haft rätt ont från min prostatit sista dagarna (vilket delvis var anledninge...

Presentation


Jag bloggar om mitt liv, om sökandet efter kärleken och allt därimellan! (För att förtydliga, det är inte jag på profilbilden)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad fastnar du först för hos en kille/tjej?
 Ögonen
 Läpparna
 Händerna
 Rösten
 Kroppen (muskler, mage mm)
 Kroppen (bröst, rumpa mm)
 Fastnar inte direkt. Utan mer personligheten/sättet
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards