Mitt liv, sökandet efter kärleken och musiken

Direktlänk till inlägg 4 augusti 2015

Tungrott

Av Mr X - 4 augusti 2015 19:15

Idag har varit en lite kämpigare dag. Nya bakslag med vården - undersökningen går inte framåt med min anhörig, de begår konstant misstag som man måste ringa och tjafsa om osv osv. Tyvärr är det också så att mycket av ansvaret faller på mig då vi inte är en så stor familj och det är nästan bara jag som bor i närheten och kan ställa upp. Hade jag bara haft en riktigt solid ekonomi hade jag så gärna bekostat dyra privata utredningar så det gick snabbare framåt. Nu ska vi förhoppningsvis iallafall kunna besöka en privatklinik inom kort och med lite tur få bättre undersökning och svar på vad som är fel.


Det jag kan känna ibland är att även om jag har glada stunder emellanåt och försöker värdesätta allt jag faktiskt har att uppskatta i den här världen så är det väldigt väldigt längesen jag har varit lycklig på riktigt. Bara få känna att det knappt finns ett problem i världen och att allt är bra och lugnt. Det skulle inte behövas så mycket för att komma dit. Att det här med min anhöriga löser sig, att jag skulle hitta ett bra heltidsjobb och kanske att jag också skulle ha turen att träffa en underbar tjej.  Då skulle jag verkligen känna mig glad och lycklig. Jag vet att det finns en sprudlande och glad del av mig som tror på framtiden. Som har mycket att ge på alla sätt och vis. Det är bara det att har man länge olika typer av motgångar tär det på en och till slut börjar man ibland tvivla på att man ska komma till den punkten.


Under tiden så fortsätter jag att blicka framåt och finner tröst i de saker jag verkligen brinner för som t ex musiken. Det jag också brukar tänka ibland är att även om det har varit kämpigt så tror jag det har gjort väldigt mycket för min personliga utveckling. Jag har fått en helt annan mognad och ett annat sätt att se på världen och det tror jag kommer vara mig till nytta den dagen då saker reder upp sig och jag kan leva mer ett sådant liv som jag vill leva.



 
 
Tuula

Tuula

5 augusti 2015 14:42

Kan inte mer än säga KRAM & jag finns om du behöver skrika av dig lite..

http://midnightpoison.bloggplatsen.se

Mr X

5 augusti 2015 19:57

Tack! Det betyder mycket :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mr X - 20 augusti 2015 22:01


Fast större delen av min skoltid inte var något att hänga i julgranen precis så händer det ändå att jag saknar den ibland. De stunder som var bra, när man släppte allt annat och bara umgicks med sina polare och hittade på en massa tokigheter. Eller d...

Av Mr X - 20 augusti 2015 01:00

Jag känner att jag allra sista tiden har kommit in i en fas där jag ifrågasätter mitt liv och vad jag vill göra med det. Det är en lustig känsla för det är ju lätt hänt att man tänker att "det här är jag och det här är vad jag vill göra". Man tror at...

Av Mr X - 16 augusti 2015 19:15


I helgen har jag mest tagit det lugnt och inte gjort så mycket egentligen.Var en sväng till stranden igår lördag - blir nog en av de sista gångerna det här året gissar jag för snart sätter väl kylan in. Det var en hel del folk där när det var så varm...

Av Mr X - 14 augusti 2015 21:30

Jag har aldrig brytt mig särskilt mycket om mitt utseende. Visst fixar jag med det ibland - och visst händer det att jag ibland kan tänka att jag skulle hellre skulle ha velat se ut på si eller så sätt gentemot hur jag faktiskt gör. Men det är ingen ...

Av Mr X - 12 augusti 2015 19:00

Eller nej, det är jag ju redan. Skulle göra en grej hos läkaren idag och medan jag väl kan ha en förhållandevis lugn inställning när jag är med andra till läkare eller sjukhus så fullkomligt avskyr jag att vara där själv. Och blir stissig och orolig ...

Presentation


Jag bloggar om mitt liv, om sökandet efter kärleken och allt därimellan! (För att förtydliga, det är inte jag på profilbilden)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad fastnar du först för hos en kille/tjej?
 Ögonen
 Läpparna
 Händerna
 Rösten
 Kroppen (muskler, mage mm)
 Kroppen (bröst, rumpa mm)
 Fastnar inte direkt. Utan mer personligheten/sättet
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards