Mitt liv, sökandet efter kärleken och musiken

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2015

Naturen kallar

Av Mr X - 16 augusti 2015 19:15

I helgen har jag mest tagit det lugnt och inte gjort så mycket egentligen.Var en sväng till stranden igår lördag - blir nog en av de sista gångerna det här året gissar jag för snart sätter väl kylan in. Det var en hel del folk där när det var så varmt och fint väder och även många som badade men själv stod jag över den här gången och solade bara. Senare på kvällen slöttitade jag på Battle of the Idiots på 6:an och efter det blev det en film innan det var sovdags.


Något jag starkt börjat längta efter sista tiden är en stuga ute i naturen. Även om jag inte bor i någon storstad och fast jag har naturen tätt inpå min lägenhet känns det ändå trist och begränsat att alltid vistas i den och att ha betongen utanför när man går ut. Det känns inte naturligt. Jag har någon slags nyfunnen insikt om att jag vill leva mer som människor gjorde förr. Jag vill ha lugn och ro och inte massa oväsenden omkring mig hela tiden. Jag vill kunna sticka ut huvudet genom fönstret och se skog och natur istället för att se grannens balkong. Jag vill kunna ta ett steg ut genom dörren och känna mjukt gräs under mina fötter och andas frisk skogsluft istället för att stöta på betong och lukten av avgaser.  Jag vill kunna vara i nuet bara utan mobil, dator, tv och alla andra distraktioner som stjäl tid av mig och gör mig stressad.


Givetvis skulle jag inte vilja sitte ute och häcka där året om.  Men att kunna få komma ifrån det moderna samhället ibland... på sommaren. Sticka iväg en sväng på hösten. Och kanske fira julen därute. Tänk er att fira jul i den här stugan (om det hade varit en riktig stuga/plats dvs :-)


 


Så avskiljt och lugnt. Mysigt och alldeles nära till skogen som är så vacker i sin snöskrud.

Så skulle man ha huggit ordentligt med ved på våren och torkat den så man hade ett rejält lager.

Komma ut dit dagen innan julafton och lasta in skinkan, sillen, köttbullarna och all den andra goda julmaten/drycken. Och julklapparna förstås. Tända en skön brasa och så krypa till kojs och njuta av mörkret/månljuset och tystnaden omkring. Så vakna på julaftonsmorgon och ta en uppfriskande långpromenad i skogen. Sen äta riktigt gott framåt eftermiddagen och så ligga och löga sig framför elden och bara vara.  Helst skulle man förstås vara där med sin älskling om man hade en sådan. Tänk vad härligt det vore att fira julafton tillsammans alldeles själva ute i naturen och riktigt få rå om varandra utan något annat som störde.


Nej uppvuxen på landet och van med skog och snö som man är kommer jag nog aldrig helt att sluta sakna det.

Det får nog bli en stuga någonstans i framtiden när det blir tillfälle för det!



 
 
Tuula

Tuula

17 augusti 2015 09:25

Vad det låter mysigt det där, att bo närmare naturen. Har du något speciellt ställe du brukar åka till när du vill slippa betongen och stressen i din stad?

Hoppas att du får chans att hitta ett fint litet hus någonstans, jag kan bo med dig så säg till bara ;)

http://midnightpoison.bloggplatsen.se

Mr X

19 augusti 2015 21:01

Nja inte direkt egentligen. Men jag brukar bege mig ut i skogen som ligger rätt nära till, eller till någon mer enslig strand.

Haha ska jag göra! :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mr X - 20 augusti 2015 22:01


Fast större delen av min skoltid inte var något att hänga i julgranen precis så händer det ändå att jag saknar den ibland. De stunder som var bra, när man släppte allt annat och bara umgicks med sina polare och hittade på en massa tokigheter. Eller d...

Av Mr X - 20 augusti 2015 01:00

Jag känner att jag allra sista tiden har kommit in i en fas där jag ifrågasätter mitt liv och vad jag vill göra med det. Det är en lustig känsla för det är ju lätt hänt att man tänker att "det här är jag och det här är vad jag vill göra". Man tror at...

Av Mr X - 14 augusti 2015 21:30

Jag har aldrig brytt mig särskilt mycket om mitt utseende. Visst fixar jag med det ibland - och visst händer det att jag ibland kan tänka att jag skulle hellre skulle ha velat se ut på si eller så sätt gentemot hur jag faktiskt gör. Men det är ingen ...

Av Mr X - 12 augusti 2015 19:00

Eller nej, det är jag ju redan. Skulle göra en grej hos läkaren idag och medan jag väl kan ha en förhållandevis lugn inställning när jag är med andra till läkare eller sjukhus så fullkomligt avskyr jag att vara där själv. Och blir stissig och orolig ...

Av Mr X - 10 augusti 2015 21:30

Så var det då dags att börja knega på igen. Idag var det inte så mycket att göra så det blev en mjukstart men det lär väl komma framöver så man får fullt upp. Tyvärr har jag haft rätt ont från min prostatit sista dagarna (vilket delvis var anledninge...

Presentation


Jag bloggar om mitt liv, om sökandet efter kärleken och allt därimellan! (För att förtydliga, det är inte jag på profilbilden)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad fastnar du först för hos en kille/tjej?
 Ögonen
 Läpparna
 Händerna
 Rösten
 Kroppen (muskler, mage mm)
 Kroppen (bröst, rumpa mm)
 Fastnar inte direkt. Utan mer personligheten/sättet
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards