Mitt liv, sökandet efter kärleken och musiken

Alla inlägg under juli 2015

Av Mr X - 30 juli 2015 11:45

En sommar för åratal sedan omkring den här tidpunkten så vaknade jag långsamt till av skränet från fiskmåsarna. Slog så småningom upp mina ögon och kravlade mig till sist fram till fönstret för att se ut över hamnen och insupa den friska havsluften. Sen slog det mig precis som det gjorde varenda morgon: Jag är närmare trehundramil bort från Sverige och alla vänner & bekanta. Direkt efteråt infann sig en känsla av frihet jag aldrig tidigare upplevt. Friheten att vara den jag är och göra det jag vill. Inga åtaganden eller förpliktelser.


Det var en underbar semester. På dagarna strövade jag omkring inne i stan i butiker eller for på guidade turer ut på landet. Det fanns en helt annan stadsatmosfär än här hemma. Eller så låg jag bara på gräset vid kajen och njöt av solen och människorna omkring mig. Kreativiteten flödade - här fanns folk som var i full fart med att måla ett porträtt av staden mot vattnet eller att tonsätta stämningen med en akustisk gitarr. På kvällarna var jag ute på pubarna och drack gott öl och  pratade med trevliga människor. Jag har alltid tyckt om Sverige men att vara i älsklingsland var en helt annan sak. Det var om inte den bästa så helt klart en av de bästa tiderna i mitt liv.


Men som alla semestrerar så tog även denna slut trots att den företett sig så lång när jag nyss hade anlänt. Det hade ev. funnits möjlighet för mig att stanna kvar och inte återvända för just då var det inget som band mig till Sverige. Ibland undrar jag om jag valde fel. Samtidigt vet jag också hur mycket det som är nytt och spännande kan locka ibland. Det blir en helt annan sak när det blir ens vardag. Man blir van. Man gör sitt allra bästa för att alltid uppskatta det man har men det är helt ofrånkomligt att man aldrig till fullo kan uppskatta det så mycket som när man inte har det. Dock om man varje dag kan ägna en stund åt att känna lycka över det man har så är man ändå rik och vet att sätta värde på sitt liv.


För mig blev det en kompromiss istället. Jag har fortfarande nära till vattnet och kan njuta av den friska havsluften när jag så vill även om jag befinner mig i Sverige så min passion för havet får leva vidare. Men jag saknar mitt favoritland ibland med allt som där finnns och jag saknar också att få vara mig själv utan några förväntningar eller antaganden överhuvudtaget kring vem jag är. Jag tycker inte om att fastna i en roll eller petas in i ett fack. Jag ser inte så på människor själv utan snarare ser jag dem som dynamiska och satta i ständig förändring men det är en sällsynt synvinkel som få delar med mig. Därför lockar ibland tanken på en nystart mig. 


Jag tror att det närmsta året eller möjligen de närmsta åren kommer att få utvisa vad som händer i framtiden. Om det faller sig så att jag när tiden är inne finner starka skäl att stanna kvar här kanske jag gör det och låter älsklingsland förbli en fin illusion som jag ibland kan besöka och njuta av. Men om jag fortfarande är en rullande sten vid den tidpunkten som saknar skäl att dröja mig kvar tror jag att jag det är dags att gå vidare, skrapa på det som finns under ytan och se om även det faller mig i smaken.

Av Mr X - 29 juli 2015 21:15

Idag var det äntligen fint väder igen så jag passade på att vara till stan en sväng. Det har kommit en del nya butiker som jag ville kika in i. Hör och häpna så har vår stad nu också fått sin första erotiska butik (eller är det sexbutik eller vad ska man kalla det för egentligen?). I vilket fall besökte jag inte den idag men kanske tittar förbi nästa gång jag är där, bara för att se hur det ser ut så att säga ;-) Däremot så hittade jag en jacka till hösten och köpte ett nytt skärp också. 


Sen har jag mest stökat undan här hemma. Spelade lite på min älskling tidigare också, passade på att spela in en bit av Bulls on Parade som Tuula tyckte jag skulle göra en video med så den kommer upp på bloggen imorgon när jag redigerat videon.


Gjorde också några olika tester/quiz här på kvällssidan då jag var uttråkad och inte hade något bättre för mig. Tänkte posta mina resultat här.


Först geek-testet



Jodå några vänner har jag allt! Jag tycker resultatet reflekterar hur jag är rätt bra - det bor onekligen en geek inom mig som gillar datorer, Star Trek/Star Wars, böcker, tv-spel och att samla på saker. Samtidigt balanseras det väl rätt bra av att jag gillar att vara ute i naturen också och att resa osv.


Sen gjorde jag några quiz om vilken typ av pojkvän jag är


 


Det var väl fint? Att jag är så älskvärd. Men vänta lite, ni har inte sett allt än! Gjorde också ett annat test


   


Ajdå. Så pass illa alltså? Uppriktigt talat dock hyser jag mina tvivel om hur pass pålitligt det här testet var. Det visade sig nämligen att det hårda omdömet grundade sig på två specifika svar jag gav.


Den första frågan rörde vad jag skulle göra om jag var i toaletten och min flickvän kom ur duschen och bad mig gå ut därifrån. Jag svarade sanningsenligt att jag skulle kasta någon blick på henne innan jag gick, ögongodis ju :-) Men ärligt talat, vem ber ens sin partner att gå ut? Och en ännu bättre fråga, vad gjorde jag ens i toaletten samtidigt om det inte var så att vi tog en dusch tillsammans? Så många frågor och så få svar.


Den andra frågan rörde vad vi skulle göra på alla hjärtans dag. Jag tyckte att alternativet om att ge henne något fint och sedan ta med henne in på sovrummet tillsammans med lite mumsig vispgrädde lät som en bra ide. Det var tydligen fruktansvärt egoistiskt och elakt som ni ser på mitt resultat! Hyser mina misstankar om att testet är gjort av en 13-14 årig tjej som inte ens fått sin första kyss än. Så jag föredrar att lita på det första testet jag gjorde.


Men ni kvinnor som läser får gärna lämna en kommentar vad ni tänker om det.


Sen blev det ett sextest

 


Hur jag svarade på frågorna? Att jag är öppen för att prova på i princip allt utom trekanter eller partnerbyten. Samt att jag inte gillar att skada min partner fysiskt. Då klassas man tydligen som någon slags medelsvensson. Underligt test det där och ändå verkade det seriöst och bestod av hela 68 frågor att besvara. Det må väl vara så hänt då för aldrig med min fot kommer jag dela min partner med någon annan. Det är inget jag tummar på. Är man i ett förhållande med mig så är man min, bara min på samma sätt som jag är enbart din.


Gjorde även ett test vad för slags tjej som passar mig


 


Var faktiskt ett av de test som stämde in bäst. Som ni ser fick jag 5 staplar vardera på Tough Girl och Good Girl. Jag gillar tjejer som är mer åt det mjuka och kvinnliga hållet men som inte är alltför tjejjiga av sig och som ändå har lite skinn på näsan. Skönt med tjejer som har mer än bara smink och utseende på hjärnan. Bad Girl fick jag lågt på och tur är väl det, jag har provat på det där och det var inget för mig. Lite förvånad att jag fick så lågt på Nerdy dock. Har inget emot tjejer som är nördiga av sig.


Och så slutligen. Ett Star Wars test!


 


Bullseye! Rätt nöjd med att bli Luke, kraften är stark inom mig! ;-)

Med det så avrundar jag det här blogginlägget och säger god kväll & på återseende.

Av Mr X - 28 juli 2015 21:24

Nu har jag varit och sett Ted 2 med  Elin. Väldigt rolig var den! Svårt att jämföra med originalet men skulle nog vilja säga att den var minst lika bra. Gillar Seth MacFarlanes humor (är även ett stort fan av Family Guy). Så den kan jag rekommendera för er som tänker er att gå på bio i sommar!


 


Jag ska försöka vara och se den nya Terminator också men tar det lite pö om pö.

Sen tog vi en promenad genom stan och bara pratade om allt möjligt.

Hon är verkligen den bästa vän man kan ha och jag är väldigt tacksam för att du finns.


Nu sitter jag ute på balkongen och tänkte lyssna igenom obskyra vinylskivor från 60 & 70-talet. Det finns många guldkorn av mindre kända band och jag vill gärna finna ännu fler. Det är ovanligt lugnt häromkring, inga barn eller tonåringar som är ute och lever rövare, knappt någon människa ute med hunden osv. Måste vara den allra värsta semestertiden just nu förmodar jag. Rätt skönt.



Av Mr X - 28 juli 2015 15:30

Jag tänkte göra ett till inlägg om det övernaturliga innan det får vara bra för den här gången och återgång till det vanliga livet. Idag är det drömmar jag tänkte prata om.


Ända sedan jag var liten har jag då och då haft sanndrömmar. Har kunnat få bitar av information som sedan har passat väl in i det vanliga livet. Ibland har jag vetat att något kommer att ske eller redan håller på att ske utan att det egentligen finns något sätt jag borde ha vetat om det på. Det är ingen förmåga jag kan kontrollera eller direkt använda för att ta reda på saker jag vill utan det ligger bortom min kontroll och kommer slumpmässigt. Ibland handlar det om mig & mitt liv och ibland handlar det om närstående.


 

(Bild lånad från google)


Innan jag berättar mer om drömmar jag haft vill jag dock påpeka att det är väldigt svårt att klassificiera vad som är en sanndröm. Varenda natt drömmer vi ett antal drömmar om alla möjliga scenarion och händelser. Om en person drömmer att ett flygplan störtar och sedan läser i nyheterna en dag eller ett par dagar efteråt att ett plan har störtat behöver det således inte vara en sanndröm utan kan lika gärna vara en ren slump. Ett annat problem är att vi har hela tiden mycket som flyter runt i vårt undermedvetna, saker vi noterat men inte medvetet lagt märke till och ibland kan de dyka upp i drömmar. Det är inte heller sanndrömmar.


För att jag ska se en dröm som en sanndröm måste den ha en ganska tydlig innebörd (även om den kan vara symbolisk ibland), det får inte vara något jag rimligen skulle ha kunnat snappa upp medvetet eller undermedvetet och slutligen ska den såklart besannas. Med tiden har jag fått en viss känsla för när en dröm är mer än bara en dröm.


En av de sanndrömmar jag minns tydligast var den gången jag drömde att en nära släktings man friade till henne. Jag tyckte det var en rätt absurd dröm för de hade väldigt nyligt blivit tillsammans och det fanns inget som tydde på att de skulle förlova sig just då, jag hade inte ens hunnit träffa hennes man än. Dagen efter framåt kvällen ringer hon lycklig och berättar att han friat till henne. Jag svarar då "ja det visste jag redan" lite skämtsamt. Hon blir helt paff och säger "du med??". Det visar sig att en annan släkting hon ringt till också hade vetat om det och haft samma dröm samma natt jag hade den. Min dröm var också relativt specifik, bl.a att han friade till henne på en uteservering vilket också var vad han gjorde. Och det är lite för mycket för att enbart vara en slump i min bok.


Överlag har mina sanndrömmar ofta rört förhållanden & kärlek. Jag har en tjejkompis som flyttade rätt långt bort för några år sedan och blev tillsammans med en kille på den orten. Vi hördes av då och då via telefon och skype och allt verkade rulla på i hennes liv. Fanns inget som tydde på att det inte gick bra. Men så drömde jag en natt att hon kom till mig och var olycklig. Hon ville bli tröstad och berättade att förhållandet inte alls var bra - att han var egoistisk, aldrig lyssnade på henne, inte förstod henne osv. Jag kommer ihåg att jag undrade mycket efteråt om det låg något i det. Ett par månader senare träffades vi när hon kom och hälsade på mig. Och ja, allt spelades i princip ut som i drömmen. Hon berättade i nästan exakt samma ord om att hennes förhållande inte var bra och att han var väldigt självupptagen och jag tröstade henne.


 

När en flickvän jag hade under min gymnasietid hade gjort slut (vi skiljdes åt under vänskapliga förhållanden) visste jag att hon hade träffat en ny veckotals innan hon berättade det för mig. I drömmen höll hon en skylt där det stod "Say or delay" medan hon stirrade envetet på mig och jag tolkade drömmen rätt visade det sig, för i samma veva hon berättade om killen sa hon också att hon inte hade velat säga något först för hon var rädd att det skulle såra mig.


Jag har också ibland haft drömmar om mer materiella saker som t ex förlorade föremål som jag sedan återfunnit på samma plats som i drömmen. Det är praktiskt men ganska sällsynt att jag drömmer om sådant. Några starkare varningsdrömmar kan jag inte direkt komma på just nu att jag har haft. Däremot har jag haft en stark känsla av obehag vid andra tillfällen men det får bli material för ett senare inlägg.


Numera är jag van vid att ha den här typen av drömmar då och då och det är inget jag egentligen reflekterar så mycket över. Men det har både för och nackdelar. Ibland kan man få reda på något som är bra att veta om på förhand. Andra gånger kan drömmar snarare skapa onödig oro därför att man börjar fundera på om något dåligt man drömt kommer att besannas. Och ibland kan man t.o.m få reda på saker man hellre inte hade vetat något om. Därför gör jag inte en så stor grej av det. Försöker att inte tänka så mycket på drömmar jag haft och pratar sällan om dem med någon innan jag vet mer. Ja överhuvudtaget är mina upplevelser inget jag skyltar med vanligtvis för tyvärr blir man lätt sedd som flummig eller lite underlig av folk.


Och så är det ju så att långtifrån alla drömmar besannas ju inte. Jag har som alla andra många drömmar som inte betyder någonting och dessutom tror jag inte att framtiden är skriven i sten utan i ständig förändring och därför är det inte heller sagt att drömmar faktiskt kommer att slå in utan de kanske är ett möjligt utfall av ett flertal olika utfall.


En intressant dröm som har återkommit flera gånger sista månaderna handlar om en kvinna som gör entre i mitt liv. På något sätt har jag fått en stark känsla av att det är någon jag skulle kunna passa väldigt bra tillsammans med. Det finns något bra där, mycket positivitet... Jag tänker inte gå in på detaljer om hur hon ser ut eller hur hon är som person men jag tror  att jag kanske har råkat på henne rätt nyligt för det är en del som stämmer in. Just nu finns det inget direkt som tyder på att det skulle bli något mellan oss men det ska bli spännande att se vad som händer i framtiden. (Och för att förtydliga så är det inte min f.d dejt :-)

Av Mr X - 27 juli 2015 18:45

Jag har vägt lite fram och tillbaka om jag ska beröra det här ämnet i min blogg. Mest för att det alltid brukar bli en massa hätska diskussioner och tydliga uppdelningar mellan de som tror och de som inte tror. Det finns sällan något rum för en medelväg. De som inte alls tror kan jag tycka är lite väl inbundna och ignoranta. Även inom den vetenskapliga världen finns det mycket vi inte kunnat förklara ännu och fortfarande görs nya upptäckter, som t ex mörk materia som många forskare nu tror existerar även om man inte på ett tillfredsställande sätt kunnat observera det. Att tro att man vet allt om världen och hur den fungerar känns såväl naivt som ett drag av storhetsvansinne i mitt tycke.


Samtidigt har det övernaturliga alltid också dragit till sig många människor med väldigt livlig fantasi. Det finns folk som berättar de mest otroliga historier och som blint tror på allt de hör och läser. Det finns också många bluffmakare som påstår sig kunna heala, påstår att de har kontakt med de döda osv för att kunna tjäna pengar på det. Så det är förståeligt att det finns en viss skepticism.


Själv står jag någonstans mitt emellan. Jag har varit med om allt för många underliga saker för att inte tro att det finns något mer än det jag kan se och höra. Det finns i min släkt ett drag av sensitivitet inför det övernaturliga och jag har familjemedlemmar som upplevt underliga saker. Samtidigt är jag väldigt osäker på vad detta övernaturliga egentligen utgörs av samt hur stor omfattning det egentligen har. Jag har med åren blivit allt säkrare på att det finns någon typ av efterliv och att vi levande här på jorden ibland under gynsamma omständigheter kan få någon slags kontakt med de döda. Men i övrigt vet jag inte. Jag är öppen för möjligheterna att det finns mer men tror inte heller direkt på det.


Jag tänkte berätta om några av de händelserna jag själv upplevt. Om det finns ett intresse kanske det kommer mer i senare inlägg. Läsaren får själv bilda sin egen uppfattning men det enda jag kan säga är att det jag berättar har hänt och jag har inte varit under någon typ av influens vid tillfällena utan spiknykter och helt klarvaken.


För några år sedan började jag från och till känna kalla vindpustar dra förbi i min lägenhet. Jag tänkte inte direkt på det först men efter ett tag började jag tycka det var underligt, inte minst då alla dörrar och fönster var stängda vid tillfällena. Jag kunde t ex sitta vid mitt skrivbord och så plötsligt känna en kall vind mot min hud. Så småningom tilltog det. Ofta just när jag lagt mig i sängen på kvällen och släckt ned kunde jag känna en kylig vind mot mitt öra. Ungefär som att någon skulle ha andats mot det eller blåst men istället för värmen man normalt skulle uppleva från en annan människas andedräkt var den kylig. Jag provade att flytta på mig. Tänkte att det kanske var drag från väggen. Sov i soffan någon natt, flyttade också sängen vid ett tillfälle. Det gjorde ingen skillnad. Var jag än låg hände samma sak.


 

(Bild lånad från google)

Efter någon månads tid hörde jag en kväll fotsteg i vardagsrummet. Det var ett väldigt påtagligt ljud, precis som någon hade gått med bara fötter på golvet. Både ljudet av fotsulan som lämnar golvet men också det svaga knakandet i golvet som uppstår. Jag gick förstås och tittade men såg inget. Det här upprepades av och till med jämna mellanrum. Det verkade som om någon befann sig i rummet och rörde sig på kvällarna, gick fram mot dörren till hallen och så vände. Jag var inte alls rädd men däremot fann jag det mycket underligt.


Så småningom började jag också märka andra saker. Det hördes ofta ljud från köket, klirrande av glas eller skåp som gnisslade som när man öppnar dem. Det konstigaste var kanske att jag en dag la märke till att det fanns fingeravtryck på köksfönstret. Har ett stort fönster utan persienner och det faller in mycket ljus så det syntes tydligt. Tänkte att dem där har ju inte jag gjort och var rätt förbryllad, torkade av fönstret. Några dagar senare finns det nya fingeravtryck på det. Trots att ingen annan varit i lägenheten utom jag. Trots att jag aldrig rör i fönstret eller kladdar ner det med mina händer/fingrar. Varför skulle jag?


 

Vissa av de här sakerna har avtagit eller helt upphört. Det har varit väldigt lugnt i lägenheten sista året och inga större konstigheter. Om jag skulle våga mig på att gissa skulle jag tro att det var någon hädangången människa men vem vet jag inte. Kanske en släkting. Eller kanske någon helt annan. Jag tror att människor som jag som är mer mottagliga för det övernaturliga också kan tänkas bli en slags fyr, någon som okända väsen dras till därför att vi på något vis är mer på samma våglängd och kanske kan uppfatta saker som andra människor inte kan.


Vissa saker kan bortförklaras om man undersöker dem noggrannare. Man ska aldrig anta något utan först leta efter naturliga förklaringar på det som sker. För ofta finns det en. Men exempelvis tydliga ljud av fotsteg några meter bort eller fingeravtryck på ett fönster som återkommer trots att ingen rör vid det finns det ingen rationell förklaring till. Det här är bara en av mina upplevelser och som sagt, jag kanske berättar om fler längre fram...

Av Mr X - 27 juli 2015 18:16

Idag har jag varit och storhandlat så man har en del käk hemma. Blev mycket nyttigt men även lite godis som kan komma till pass någon kväll. Tog en långpromenad också och mätte upp att jag går kilometern  på ca 8 minuter. Då är jag inte ens särskilt andfådd så det får man vara nöjd med tycker jag. Konditionen går helt klart åt rätt håll, det är styrketräningen man får se hur det rullar på med. Har en del värk i armarna bl.a idag. Försöker köra 3 pass i veckan vilket känns rätt lagomt och delar då upp så jag tränar lite olika muskelgrupper varje pass. 


Någon hälsomänniska kommer jag nog aldrig bli för jag har inget intresse av att lägga massvis med tid på träning eller annat. Men det jag siktar på är att vara i helt okej form.


Hon messade mig förut idag och undrade om allt var lugnt mellan oss. Kanske därför att jag inte sa så mycket igår utan bröt upp ganska snabbt. Men vad skulle jag sagt, det är ju inget att sitta och diskutera att hon inte har känslor för mig. Så jag svarade bara att visst det är lugnt.


Inatt sov jag som en stock skönt nog (tack lergigan). Och prostatiten känns inte av särskilt mycket idag så det är fint. Imorrn ska jag och Elin vara och se Ted 2, blir kul!

Av Mr X - 26 juli 2015 19:15

Jag och Gaby träffades i eftermiddags för att ta en fika på stan. Kände mig på bra humör, lite förväntansfull och en smula nervös som alltid innan, som det ska kännas när jag gillar någon. Varför skulle jag ha känt annorlunda? Hon lät precis som vanligt när vi pratade i telefon förut och stämde träff.


Men ja, för att göra en lång historia kort så har hon tydligen inte de rätta känslorna för mig fick jag veta. Så vad skulle jag göra. Jag sa att jag förstod, sa hejdå och tog mig hem igen i ösregnet. Det finns ju inget att göra om det är så det är. Dock klart att det känns trist när jag känner något för henne. Och även om det är helt meningslöst så blir det ändå så att man undrar lite var det gick snett - inte minst då allt flöt på så bra med dejtandet. Jag kan lova att jag såg ut som ett jävla frågetecken först för det kom som en blixt från klar himmel. Man tror att man båda är inne på samma spår och så plötsligt slits man ur den villfarelsen.


Livet går vidare och även om det svider att hon inte ville ha mig är det inget jag kommer deppa över alltför mycket. Jag får ju ändå tro att det finns andra bra tjejer som skulle vilja vara med mig. Men det är sådana här gånger man börjar misströsta om att man kommer att hitta den personen. Det här är ett bra bevis på hur något kan kännas så rätt direkt från start och ändå gå åt pipan. Jag hade börjat se framemot att kanske i bästa fall faktiskt få dela min vardag med en fantastisk människa och även få uppleva allt fint som kommer med det inom en snar framtid. Istället är man tillbaka på ruta ett igen och ensam. En rejäl kalldusch var det. Särskilt när man tar steget ut efter att ha levt som singel länge.


Tyvärr gör sig min prostatit (som jag någon dag ska skriva mer om) också påmind idag. Jag har ont och det är nästintill omöjligt att urinera. Man väntar och försöker pressa på men det går inte och går det ändå tar det en evighet och svider utav bara tusan. Jag har inte riktigt hunnit med att ta hand om mig själv ordentligt sista veckorna och då blir alltid mitt tillstånd mycket sämre. När man har bra perioder som jag haft mycket sista året glömmer man bort hur jävligt det kan bli när man blir dålig.


Men inget annat att göra än att bita ihop och köra på som vanligt även när det känns tungt. Jag har varit en vända till gymmet iallafall. Nu ska jag käka och titta på film. Så får man något annat att tänka på ett tag.

Av Mr X - 26 juli 2015 11:15

Det blev det idag då jag vaknade strax efter sju och inte kunde somna om. Det är lite för tidigt om man somnat två som jag gjorde och jag känner inte att jag hunnit vila upp mig ordentligt än i sommar. Får försöka sova ut lite mer om det bara är möjligt så man är utvilad inför hösten!


Måste också fundera hur det ska bli framöver med jobb osv. Jag skulle gärna vilja ha tag i ett heltidsjobb och har snokat runt efter det istället för att som nu bara jobba deltid med olika uppdrag. Men det är ju inte det lättaste att få tag på alla gånger tyvärr. Apropå jobb så var det ganska intressant förut när jag sysslade mer med reparationer av datorer och att återställa filer. Jag fick se en hel del om man säger så ;-)


Ibland var det väldigt roligt & givande. Som till exempel den där gången då jag lyckades fiska upp i princip en hel bok som en ung författarinna hade suttit och knackat ner på datorn innan den gick sönder. Hon blev av förklarliga skäl väldigt tacksam över att den inte gått förlorad och det var jätteroligt att se hennes reaktion när jag berättade att jag lyckats återställa den.


Andra gånger var det lite mer olustigt. Men jag tror jag lämnar detaljerna därhän. Kan däremot berätta om ett väldigt komiskt par vars dator hade kraschat. De hade ett gäng bilder av den intima sorten och på i princip varenda bild lyckades de med att göra helt galna ansiktsuttryck. Det måste ju ha varit medvetet gjort men vad meningen var med det är mer än jag kan förstå. Jag hade svårt att hålla mig för gapskratt när jag jobbade med dem, tänk er något i den här stilen fast utan kläder på och under sex så förstår ni


     


Haha ja jösses... sen hände det ibland att man fick in en dator där ägaren hade tagit en del nakenbilder på sig själv.

Och där kan jag ju säga att det fanns väldigt olika sätt att hantera det på. För min del hände det att jag tittade någon sekund extra om det var en kvinna. Det var ju ofrånkomligt att råka på bilderna i arbetet ändå och sitter man och harvar igenom något i timtals var det ett trevligt avbrott att stöta på guds vackraste skapelse. Respekterade dock alltid deras integritet & rätt till privatliv. Men däremot hade jag kollegor som utan samvetskval stal bilder&filmer de fann intressanta. Det är bara så respektlöst och allmänt dåligt gjort att jag saknar ord och de blev inte heller långlivade på jobbet om jag säger så.


Men allra största delen av tiden så var det semesterbilder och dylikt man räddade och allt som oftast var kunderna väldigt nöjda och glada när de kom för att hämta datorn. Så det var kul att jobba med! Till er som läser så kan ni ta med er att dels alltid ta backup på filerna (idag är USB-minnen och extra hårddiskar så billiga att det inte finns någon ursäkt att inte göra det). Men också att får ni problem och behöver hjälp så anlita stora företag eller företag/folk ni vet är seriösa. För även om merparten av folket inom branschen är schyssta precis som jag så finns det tyvärr också ruttna människor som inte drar sig för något och tro mig, ni vill inte ha era privata filer eller bilder på vift på internet.


Idag ska min syster bege sig hemåt igen och likaså ska min mamma göra. Det har varit roligt att ha dem här och hitta på lite saker tillsammans. Jag ska försöka klämma in ett besök på gymmet lite senare idag och så ville Gaby träffas också så vi ska ses senare! Det känns som en rätt angenäm söndag trots att det är lite regnigt och ruskigt ute. It's good to be alive!


Tills vi hörs igen.

Presentation


Jag bloggar om mitt liv, om sökandet efter kärleken och allt därimellan! (För att förtydliga, det är inte jag på profilbilden)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad fastnar du först för hos en kille/tjej?
 Ögonen
 Läpparna
 Händerna
 Rösten
 Kroppen (muskler, mage mm)
 Kroppen (bröst, rumpa mm)
 Fastnar inte direkt. Utan mer personligheten/sättet
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards