Mitt liv, sökandet efter kärleken och musiken

Alla inlägg den 25 juli 2015

Av Mr X - 25 juli 2015 18:45

Idag när jag satt och tog igen mig på IKEA efter att ha sprungit runt en god stund hamnade jag i soffan bakom ett par unga tjejer. Svårt att bedöma deras ålder men jag skulle säga kring 19-20 eller så. De pratade om killar och ganska högljutt vilket gjorde det i princip omöjligt att inte höra vad de sa. I vilket fall så var det tydligen någon kille som var intresserad av den ena tjejen och den andra frågade då henne vad hon tyckte om honom.


HAN ÄR JU FUL *asgarv*


Det var vad hon sa och sen ägnade de en lång stund åt att skratta och fnissa åt det hela. Samtidigt dog jag lite inombords. Att fjortonåringar pratar på det sättet kan jag väl hellre förstå men vuxna människor? Jag tycker bara det är tragiskt.


Jag tror att alla bryr sig om utseende åtminstone i någon mån. Och det är helt okej. Man får tycka som man vill och när det kommer till fysisk attraktion styr vi inte över vilka vi blir attraherade av. Men varför ska vi nedvärdera människor vi inte finner attraktiva? Det finns inget gott som kan komma ur det. Jag har aldrig kallat någon för ful, inte ens när jag pratat om dem med tredje part.


Dessutom så tycker jag att det är väldigt enfaldigt och enkelspårigt att döma andra människor i princip enbart utifrån ytan. Vad säger det egentligen om en människa att han eller hon ser bra ut? Att de föddes med ett stereotypiskt fördelaktigt utseende. Eller att de kanske gjort många plastikoperationer. Ska vi nu alls ägna oss åt att döma människor kan jag tycka att det är en bättre ide att döma dem utifrån vad för slags människor de är och vad de har gjort här i livet istället för huruvida de hade turen eller oturen att födas med ett visst utseende.


Som jag nämnt tidigare i bloggen så är utseende av ganska ringa betydelse för mig. Visst spelar det in och jag har vissa typer av utseenden jag gillar mer än andra. Men när det gäller vänner osv är utseende av noll betydelse för mig. Och även vid romanser ska det ganska mycket till för att avskräcka mig om jag gillar kvinnan som person. För hur jag uppfattar en människa, som attraktiv eller oattraktiv ändras till viss del av deras stil och sätt.


Det är helt OK att ha en annan åsikt än vad jag har. Men även om man klassificierar människor som snygga eller fula kan man hålla det för sig själv om man tycker att någon är ful. För jag tvivlar starkt på att de här människorna själva skulle vilja höra andra skratta åt dem och hur fula de är.

Av Mr X - 25 juli 2015 09:17

Jag passar på att skriva lite medan de andra fortfarande sover. Det är nämligen så att jag har familjen på besök så det har varit rätt fullt upp. Ja inte minst innan de kom, med att städa osv. Det gör inte mig särskitl mycket om köksbordet är belamrat med tidningar och viktiga papper eller om det finns ett tydligt spår av att jag ätit blandgodis i form av godispapper som ligger här och var  Men det kan ju se lite trist ut när man har gäster så nu är det verkligen välorganiserat och rent.


Lite senare idag när frukost osv är avverkat tänkte jag och syster vara till ett köpcentrum här i närheten. Känner jag henne rätt blir det nog en del kläder och för egen del tänkte jag titta på teknikprylar. Sedan lite beroende på vädret så är vi kanske och badar också. Vi har allt som oftast väldigt roligt tillsammans och kommer bra överens även om det förstås händer att vi tjafsar ibland också precis som när vi var små. Eller ja, när jag var liten snarare för då var hon redan i tonåren.


Hon har nyligen kommit ur ett dåligt förhållande så hon är väl lite nedstämd överlag just nu. Själv är jag iallafall glad att det tog slut mellan dem. Han hade inte mycket av varken hyfs eller vett och därtill var han en riktig dramaqueen. Det låter helt sinnessjukt när jag skriver det men han kunde bli sur över en så liten grej som att han inte fick en massa hjärtan tillbaka av henne när de var på olika håll och messade varandra. Nu talar vi alltså om en man i 30-årsåldern. Jag är helt perplex, aldrig träffat en så barnslig människa förut.


 


Och om jag därtill lägger till att trots att jag överlag är en fredlig och trevlig person med en god portion tålamod så var jag på väg att nita honom förra sommaren för att han betedde sig så illa, så tror jag ni har en ganska bra bild av honom. Min syster har tyvärr en tendens att välja män som hon antingen inte passar bra ihop med på det personliga planet/intressemässigt eller som är barnsliga och väldigt osäkra. Jag har tänkt ibland att jag undrar om jag inte skulle kunna hitta en bättre kille åt henne men det fungerar ju inte riktigt så. Själv inväntar hon med spänning vem jag blir tillsammans med nästa gång. Hon är rätt förvånad att jag varit singel så länge nu och att ingen kvinna har snärjt mig haha.


Men det kan ju bli så ibland och inte minst om man själv håller sig borta från dejting som jag gjort fram tills nu. Det är ändå rätt skönt att träffas bara vi  två också ibland utan några partners inblandade.


Förresten la jag märke till att Robban Broberg har gått ur tiden. Det är trist. Min något sena reaktion beror på att jag numera sällan läser nyheterna och de gånger jag gör det skummar jag bara igenom det viktigaste. Det är så mycket elände och sensationsreportage i tidningarna numera att jag tycker man mår bättre av att hålla sig borta från dem i största möjliga mån.


Nu ska jag ta mig en macka och kaffe och sen hoppa in i duschen.

Ser ut att bli fint väder idag, får hoppas det håller i sig!

Presentation


Jag bloggar om mitt liv, om sökandet efter kärleken och allt därimellan! (För att förtydliga, det är inte jag på profilbilden)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad fastnar du först för hos en kille/tjej?
 Ögonen
 Läpparna
 Händerna
 Rösten
 Kroppen (muskler, mage mm)
 Kroppen (bröst, rumpa mm)
 Fastnar inte direkt. Utan mer personligheten/sättet
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards