Mitt liv, sökandet efter kärleken och musiken

Direktlänk till inlägg 25 juli 2015

Morgonstund har guld i mund

Av Mr X - 25 juli 2015 09:17

Jag passar på att skriva lite medan de andra fortfarande sover. Det är nämligen så att jag har familjen på besök så det har varit rätt fullt upp. Ja inte minst innan de kom, med att städa osv. Det gör inte mig särskitl mycket om köksbordet är belamrat med tidningar och viktiga papper eller om det finns ett tydligt spår av att jag ätit blandgodis i form av godispapper som ligger här och var  Men det kan ju se lite trist ut när man har gäster så nu är det verkligen välorganiserat och rent.


Lite senare idag när frukost osv är avverkat tänkte jag och syster vara till ett köpcentrum här i närheten. Känner jag henne rätt blir det nog en del kläder och för egen del tänkte jag titta på teknikprylar. Sedan lite beroende på vädret så är vi kanske och badar också. Vi har allt som oftast väldigt roligt tillsammans och kommer bra överens även om det förstås händer att vi tjafsar ibland också precis som när vi var små. Eller ja, när jag var liten snarare för då var hon redan i tonåren.


Hon har nyligen kommit ur ett dåligt förhållande så hon är väl lite nedstämd överlag just nu. Själv är jag iallafall glad att det tog slut mellan dem. Han hade inte mycket av varken hyfs eller vett och därtill var han en riktig dramaqueen. Det låter helt sinnessjukt när jag skriver det men han kunde bli sur över en så liten grej som att han inte fick en massa hjärtan tillbaka av henne när de var på olika håll och messade varandra. Nu talar vi alltså om en man i 30-årsåldern. Jag är helt perplex, aldrig träffat en så barnslig människa förut.


 


Och om jag därtill lägger till att trots att jag överlag är en fredlig och trevlig person med en god portion tålamod så var jag på väg att nita honom förra sommaren för att han betedde sig så illa, så tror jag ni har en ganska bra bild av honom. Min syster har tyvärr en tendens att välja män som hon antingen inte passar bra ihop med på det personliga planet/intressemässigt eller som är barnsliga och väldigt osäkra. Jag har tänkt ibland att jag undrar om jag inte skulle kunna hitta en bättre kille åt henne men det fungerar ju inte riktigt så. Själv inväntar hon med spänning vem jag blir tillsammans med nästa gång. Hon är rätt förvånad att jag varit singel så länge nu och att ingen kvinna har snärjt mig haha.


Men det kan ju bli så ibland och inte minst om man själv håller sig borta från dejting som jag gjort fram tills nu. Det är ändå rätt skönt att träffas bara vi  två också ibland utan några partners inblandade.


Förresten la jag märke till att Robban Broberg har gått ur tiden. Det är trist. Min något sena reaktion beror på att jag numera sällan läser nyheterna och de gånger jag gör det skummar jag bara igenom det viktigaste. Det är så mycket elände och sensationsreportage i tidningarna numera att jag tycker man mår bättre av att hålla sig borta från dem i största möjliga mån.


Nu ska jag ta mig en macka och kaffe och sen hoppa in i duschen.

Ser ut att bli fint väder idag, får hoppas det håller i sig!

 
 
Tuula

Tuula

25 juli 2015 10:28

Skönt att ha familjen på besök ibland. Det är välbehövligt faktiskt. Och tror att din syster uppskattar det massor.

Jag satt här och funderade om jag känner nån singelkille som din syster skulle må bra av, och jag har ju ett gäng singelvänner.. Kan introducera nån så får du godkänna först.. eller så kan jag dejta din syster ;)

Shoppa nu inte upp hela köpcentret, lämna lite kvar för resterande befolkning ;) kramar till er.

http://midnightpoison.bloggplatsen.se

Mr X

25 juli 2015 10:46

Det är väldigt snällt av dig! Jag kan ju alltid sondera terrängen lite med henne hehe. Tyvärr brukar det sällan falla i god jord när jag föreslår någon hon skulle kunna dejta, hon ska ha saker på sitt sätt och vi verkar ha väldigt olika åsikter om vem som är "hennes typ".

Hade hon varit intresserad av kvinnor också hade jag inte tvekat att lägga ett gott ord för dig :-)

Hoppas du har en trevlig dag också, kram!

 
Annie

Annie

25 juli 2015 12:46

Kul med besök av familjen! och att umgås med din syster :)

Ja det låter ganska barnsligt faktiskt, om jag får säga det .. ;)
Kul med köpcentrum, hoppas du hittar nåt du vill ha :)

Sv: Kul att du håller med mig!
Ja det är ett viktigt ämne, brinner för åsikter ;)*ler*

Kram

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Mr X

25 juli 2015 17:36

Jadå det är kul! Hittade några småprylar iallafall.

Åsikter är absolut viktiga, de behövs :-)

 
Maria

Maria

25 juli 2015 22:40

Vad trevligt att du får besök av familjen. Mindre tråkigt att höra att din syster haft otur i valet av män.

När jag läser hur du beskriver honom så ska hon vara extrem glad över att slippa någon som beter sig sådär. Det är inte friskt.

Hon kanske inte ser det nu men hon kommer tacka sin lyckliga stjärna.

http://overleva-uretrit.bloggplatsen.se

Mr X

26 juli 2015 11:38

Jag tror också det. Innerst inne är hon nog glad att det är slut, det är väl mer så att hon känner sig ensam och även lite stressad då den biologiska klockan tickar och hon gärna vill hitta rätt man och skaffa barn tillsammans.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mr X - 20 augusti 2015 22:01


Fast större delen av min skoltid inte var något att hänga i julgranen precis så händer det ändå att jag saknar den ibland. De stunder som var bra, när man släppte allt annat och bara umgicks med sina polare och hittade på en massa tokigheter. Eller d...

Av Mr X - 20 augusti 2015 01:00

Jag känner att jag allra sista tiden har kommit in i en fas där jag ifrågasätter mitt liv och vad jag vill göra med det. Det är en lustig känsla för det är ju lätt hänt att man tänker att "det här är jag och det här är vad jag vill göra". Man tror at...

Av Mr X - 16 augusti 2015 19:15


I helgen har jag mest tagit det lugnt och inte gjort så mycket egentligen.Var en sväng till stranden igår lördag - blir nog en av de sista gångerna det här året gissar jag för snart sätter väl kylan in. Det var en hel del folk där när det var så varm...

Av Mr X - 14 augusti 2015 21:30

Jag har aldrig brytt mig särskilt mycket om mitt utseende. Visst fixar jag med det ibland - och visst händer det att jag ibland kan tänka att jag skulle hellre skulle ha velat se ut på si eller så sätt gentemot hur jag faktiskt gör. Men det är ingen ...

Av Mr X - 12 augusti 2015 19:00

Eller nej, det är jag ju redan. Skulle göra en grej hos läkaren idag och medan jag väl kan ha en förhållandevis lugn inställning när jag är med andra till läkare eller sjukhus så fullkomligt avskyr jag att vara där själv. Och blir stissig och orolig ...

Presentation


Jag bloggar om mitt liv, om sökandet efter kärleken och allt därimellan! (För att förtydliga, det är inte jag på profilbilden)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad fastnar du först för hos en kille/tjej?
 Ögonen
 Läpparna
 Händerna
 Rösten
 Kroppen (muskler, mage mm)
 Kroppen (bröst, rumpa mm)
 Fastnar inte direkt. Utan mer personligheten/sättet
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards