Mitt liv, sökandet efter kärleken och musiken

Alla inlägg den 10 juli 2015

Av Mr X - 10 juli 2015 19:30

Jahaja, då var man hemkommen från ännu en dejt. Hade kunnat ha bättre tur med vädret idag, istället för sol och värme var det lite halvgrått och småljumt i luften. Men det regnade åtminstone inte just då :-)



Strax innan avtalad tid begav jag mig mot stranden. Vi har ju ett antal stränder här så vi bestämde oss för en av de lite mindre då massor av barnfamiljer och tonåringar som stojjar och stimmar kan bli lite påfrestande. När jag närmar mig ser jag att hon redan står och väntar en bit innan stranden. Hon ser mig inte direkt för hon är vänd åt ett annat håll men jag känner igen henne på det långa mörkbruna håret som locka sig ner över hennes axlar samt på hennes figur. Hon får syn på mig när jag närmar mig och firar av ett bländande leende som jag besvarar. Vi hälsar på varandra, hon får en kram och jag överräcker några rosor åt henne. Sedan traskar vi tillsammans ner mot stranden.


Det är inte så mycket folk där med tanke på det halvdana vädret och vi slår oss ner på stranden en bit ifrån ett annat par som är på väg ut i vattnet. Jag plockar fram vinflaskan och druvorna jag tagit med mig och så börjar vi att prata. Det blir inte så mycket sagt om jobb och dylika formaliteter då hon för tillfället är arbetslös och jag själv bara jobbar deltid. Istället pratar vi mycket om familjen. Jag får höra om såväl hennes syster som bor i Sverige som resten av hennes familj som bor i Portugal. Hon frågar också mycket om min familj. Sen pratar vi om våra intressen. Till min glädje inser jag att vi båda är riktiga rockrävar så för en stund flyter diskussionen på av sig själv om diverse band vi gillar.
 

(Bild lånad från google)


En sak jag verkligen gillar med människor från sydligare länder är att de ofta är så spontana och oinbundna. Jag gillar Sverige skarpt men måste medge att många av oss svenskar är lite väl stela och nedtonade. Medan jag nickar eller skrattar lite halvhögt medan hon pratar reagerar hon med utrop, gester och hejdlösa gapskratt när jag berättar saker för henne. Det känns som att alla reaktioner är helt ofiltrerade och kommer direkt från hjärtat. Det är vackert och något jag själv strävar efter att bli bättre på.


Efter en stund bestämmer vi oss för att ta ett dopp vi också. Så vi delar upp oss och försvinner iväg en snabbis för att byta om. När hon kommer tillbaka är jag redan i vattnet som är ganska kyligt och uppfriskande. Hon skyndar sig i hon med och vi simmar ut en bit. Väl därute njuter vi av solen som tillfälligt tittat fram och glittrar över havsytan innan jag bestämmer mig för att busa lite och dyker för att ta ett grepp om henne underifrån. Hon skriker till och vi hamnar under vattnet båda två innan vi kommer upp till ytan igen hostandes och skrattandes.


Hon slår på mitt bröst och grälar lite på mig fast med glimten i ögat. Sen innan jag vet ordet av har hon lagt armarna om min nacke och kysser mig. Det blir en lång kyss och sedan ytterligare några kyssar innan vi huttrandes börjar dra oss upp ur vattnet. Trevligt trevligt. Där kan man tala om kvinnligt initiativ ;-)


Vad ska jag säga om resten av dejten? Vi hade det mysigt och skrattade mycket. Allra mest åt min extremt knapphändiga portugisiska och hennes futila försök att rätta mina felaktiga uttal. Jag har som tur är stor självdistans och kan skratta åt mig själv. Men när jag sa você é linda till henne som betyder du är vacker rodnade hon iallafall och verkade på det hela tycka det var charmigt att jag kan lite portugisiska. En stund satt vi bara tysta också. Lyssnade på fiskmåsarnas skrän och såg vågorna rulla in. Väldigt romantiskt.


En mycket trevlig dejt med en trevlig kvinna och jag är på riktigt bra humör för tillfället! Nu är det den där uppföljningen det är frågan om, hur snart ska man messa eller ringa henne måntro? Finns det någon praxis för vad som är för tidigt? Om ni läsare har någon koll på detta får ni gärna säga vad ni tycker.

Nu ska jag slappa med en film. Funderar på Eraser eller Total Recall kanske. Blir en kopp kaffe och så chokladpudding med grädde till det så är min fredag så bra som den bara kan bli!

Av Mr X - 10 juli 2015 14:34

Om en liten stund ska jag iväg på min dejt. Duschat och bytt om, kammat håret och borstat tänderna. Check. Nu ska jag bara ge mig själv ett peptalk så kör vi på sen! Lite trist att vädret är så mulet som det är men går nog bra ändå.

Vad hittar ni andra på såhär på fredagseftermiddag?

Presentation


Jag bloggar om mitt liv, om sökandet efter kärleken och allt därimellan! (För att förtydliga, det är inte jag på profilbilden)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad fastnar du först för hos en kille/tjej?
 Ögonen
 Läpparna
 Händerna
 Rösten
 Kroppen (muskler, mage mm)
 Kroppen (bröst, rumpa mm)
 Fastnar inte direkt. Utan mer personligheten/sättet
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards