Mitt liv, sökandet efter kärleken och musiken

Alla inlägg under juni 2015

Av Mr X - 30 juni 2015 22:02

När jag inte springer på dejter eller jobbar eller gör annat däremellan så gillar jag att lyssna på musik. Jag är själv hobbyartist och har givetvis ett stort intresse av att botanisera omkring och bekanta mig med ny musik eller att helt enkelt luta mig tillbaka och lyssna på någon rockklassiker. Min smak är ganska bred men främst centrerad kring rock och blues.


I vilket fall. Då det finns en så smart funktion här att man kan lägga in en spotify spelare i sina inlägg bestämde jag mig för att sätta ihop en spellista och dela med mig. Det kommer nog bli ett återkommande inslag framöver med olika teman. Den här kallar jag KnockYourSoxxsOff då den främst består av tunga rock och metal låtar med rejäl punch i dem. Säkert finner du flera bekanta låtar i listan men kanske även några du helt missat? Så vrid upp högtalarna, luta dig tillbaka och njut. Faller listan dig inte i smaken? Håll utkik efter nästa lista som kommer bestå av något helt annat än denna och som måhända är mer av din grej.



Det finns ingenting bättre än musik. Skulle väl vara att vrida upp stärkaren till 10, plugga in guran och slå några ackord men jag tror det är lite för sent nu för att vara uppskattat av mina grannar :-)

Av Mr X - 30 juni 2015 19:57

Har just avnjutit en kopp kaffe och en skål med glass ute. För alla oss som gillar kakdegen bättre än de färdiga kakorna finns det ju nu en glass av Sia med kakdegssmak. Den var inte dum men jag tycker de har snålat lite med kakdegen. Ändå helt klart värd att prova!


Nå nå. Idag var det ju dags för dejt och det är också vad jag dragit mig tillbaka in i mitt svala sovrum för att lämna en rapport om. Jag var på plats på fiket vid avtalad tid och fem minuter senare dök tjejen upp. Vi  hälsade på varandra, beställde en kopp kaffe & fika samt satte sedan igång med att prata. Starten kändes bra - tjejen verkade trevlig och hade fina ögon samt ett smittsamt leende.


Någonstans mellan den första kaffekoppen och påtåren började jag dock lägga märke till att den här tjejen verkligen gillade att prata om sig själv. Faktiskt så mycket att hon stod för omkring 90% av konversationen. Ett tag där så började det helt snurra runt i mitt huvud av att försöka följa med i hennes historier och hålla reda på vem som var vem av alla hennes vänner.  Jag gjorde tappra försök att inflika lite saker om mig själv men den enda gången jag lyckades prata ostört var när hon hade munnen full av chokladboll eller drack en klunk kaffe.


Vid det här laget hade jag börjat ångra bittert hur lättsamt och obekymrat jag avfärdat listan med dejtingmisstag som jag tidigare postat här i bloggen. Det var nämligen inte jag som borde ha tagit en titt på den innan dejten utan hon. Listan kanske hade rätt. Nästa dejt kanske dyker upp svettig och slutkörd direkt från gymmet?


Vi skildes åt efter cirka en halvtimme. Hon skulle träffa en vän och jag skulle hemåt. Jag kanske inte behöver förtydliga att det inte kommer bli en andra dejt - det känns som ett minimikrav att jag kan en vettig konversation med min dejt utan att behöva proppa henne full med mat för att få en syl i vädret! Däremot ångrar jag inte alls att jag gick på dejten - tjejen var trevlig om än alldeles för pratglad, fikat var gott och det känns skönt att ha en färsk dejtingerfarenhet i bakfickan inför nästa gång.

Av Mr X - 30 juni 2015 00:06

Det här var vad som mötte mig förut när jag skulle logga in på bloggen

 


Se så bra det går med mitt sökande! T.o.m bloggsidan försöker lägga in en stöt på mig. Om det bara hade funnits något sätt för oss att umgås på (för att inte tala om hur sexet skulle gå till - var stoppar jag in den egentligen osv?) så kanske du hade haft en chans. Sorry gumman.


I natt är en sån där natt då det vore trevligt om det fanns någon fler i sängen bredvid mig. Det duggar ute och regnet smattrar mjukt mot taket. Det vore mysigt att ligga och prata och hålla om varandra. En kvinna är egentligen som allra finast när hon sover sött tätt intill. Vetskapen att hon litar helt och fullt på mig och vilar tryggt med huvudet lutat mot min axel. De fridfulla och avslappnade ansiktsdragen. Tanken på att hon kommer ligga kvar där när jag vaknar på morgonen och att en ny dag väntar på oss.


Apropå trygg så har jag ofta fått höra att folk känner sig trygga och lugna omkring mig. Jag har funderat ibland på vad det beror på. Kanske är det helt enkelt bara en känsla som vissa människor förmedlar till sin omgivning utan att man riktigt är medveten om det. Jag är ofta lugn även i pressade situationer och håller huvudet kallt. Vet vad som behöver göras och ser till att göra det. Just på det sättet är jag väldigt rationell för jag ser ingen anledning till att oroa sig en massa eller flippa ut över saker då det inte leder till något bra. Således gör jag inte det.


Nu ska jag slappna av med en god bok. Jack London är det som står på menyn, har nyligen börjat läsa hans verk. Det känns som en författare som man bör ha läst åtminstone någon bok av. Imorrn blir det att dejta.

Av Mr X - 29 juni 2015 16:20

Det är vad det är idag. Har varit lite trött och seg, blev inte mycket sömn inatt. Jag hade hjärtklappning ett tag vilket alltid är en obehaglig känsla. Dock inget farligt eftersom jag kollat med läkare tidigare som sa att jag är i fin form och att det är stressrelaterat. Rätt smart för jag har märkt att det är min kropps sätt att säga ifrån att det blivit för stressigt och att jag ska varva ner. Göra något avkopplande, kanske ta en promenad eller se en film. Alternativt dra ner på antalet koppar kaffe.


Jag tror att hela samhället för den delen skulle tjäna på att stressa ner. Framförallt med internet och det ständiga kravet att uppdatera sin status överallt och vara nåbar för vem som helst när som helst. Jag har i princip valt bort sociala medier. Använder inte Facebook, twitter eller liknande utan begränsar mig till forum ibland samt den här bloggen.  Vad gäller mobilen  så händer det väl att jag smsar ibland eller använder någon chattapp men det blir inte i så stor utsträckning det heller numera.


Det här är en sak som bekymrar mig lite apropå mitt dejtande. Kalla mig gammaldags men jag tycker det kan vara skönt ibland att lämna telefonen hemma eller stänga av den och bara vara i nuet själv eller med andra människor jag umgås med. Som det var på nittiotalet och till viss del under första åren av 2000-talet. Tyvärr verkar det inte vara så många som delar min inställning till det och om jag skulle bli tillsammans med någon som ständigt sitter med mobilen och facebookar eller chattar tror jag det i längden skulle kunna bli ett problem.


Nu ska jag iväg en sväng och hälsa på min mamma. Blir att äta middag där och prata lite, höra hur det är med henne. Hoppas ni andra har lika fint väder idag oavsett var i Sverige (eller annorstädes) som ni befinner er!


Av Mr X - 28 juni 2015 21:15

Tisdag eftermiddag kommer startskottet gå för mitt dejtande. Jag har nämligen en fika inplanerad då med en bekant till en vän. Jag vet egentligen inte mycket alls om den här tjejen annat än vad hon heter, vad hon sysslar med samt att jag har sett en bild på henne. Men min vän tror tydligen att vi skulle kunna ha det trevligt ihop så kör i vind sa jag. Förhoppningsvis blir det en mysig och givande dejt :-)


Ringrostig som man är bestämde jag mig för att göra lite efterforskningar på nätet om typiska misstag & incidenter på en dejt. Bara för att försäkra mig om att jag inte går och trampar i klavertet. Här följer några misstag som tydligen ska vara vanliga.


*Han är sen

Okej. Det här tror jag inte kommer bli ett problem, jag passar alltid tider.


*Han pratar oavbrutet om sig själv

Hm. Ja nog för att jag kan prata på när jag väl kommit igång om vissa hjärteämnen. Som t ex hur Star Wars är den bästa filmserien någonsin och hur fruktansvärt det var av George Lucas att sälja ut till Disney. Eller hur mycket jag hatar söndagar. Eller att jag älskar Irland och vill skaffa en semesterstuga där. Men oavbrutet? Nej. Jag går inte på dejt för att hålla en föreläsning om mig själv i 30-60 minuter utan givetvis går jag på dejt för att lära känna den andra personen.


*Han ställer så många frågor att du känner det som att du blir förhörd

Tror jag inte heller blir ett problem. Det är ju ingen anställningsintervju utan en dejt.

 

*Han vill inte betala notan eller alt. han envisas med att betala och förväntar sig sex

Det här kan ju vara lite av ett problem. Förr var det ju så att som man stod man alltid för notan men jag har förstått att det på allra sista tiden har blivit vanligt att splitta eller t.o.m att tjejen betalar. Och att det inte alltid är uppskattat att envisas med att man ska betala. Men jag tänker mig att det måste gå att lösa det på plats. Jag betalar gärna och väntar mig inte sex eller något annat för det. Hur det än är tycker jag det hör ihop med att vara en gentleman. Däremot om hon verkligen vill splitta på notan av någon anledning är det förstås okej med mig.

 

*Han har inte tvättat sig/han luktar illa

Haha ok? Nu börjar jag ju undra hur folk tänker egentligen (om alls). Det är väl självklart att man duschar innan och tar på sig rena kläder samt borstar tänderna och använder någon diskret parfym? Nej vad en tjej än kan ta med sig för intryck av mig från en dejt så inte kommer det vara att jag är ohygienisk.

 

*Han hör inte av sig efter dejten

Det är väl ganska självklart att man hör av sig om det var en bra dejt och man vill ses igen. Nu kan jag väl iofs tycka att man kan höra av sig ändå och kolla så att tjejen har kommit hem utan problem. Men hör inte killen av sig var det väl förmodligen för att han inte uppskattade dejten. Hur är det då ett misstag att inte höra av sig? Väldigt underligt. Ingen går väl på dejt, har det trevligt och tänker "gud vilken fin tjej, får nog ta och bjuda ut henne igen om ett halvår"? Eller?   

 

Nej om jag ska vara ärlig så slutade jag läsa där. Om man nu får lita på att det här är vanliga misstag så känns det ju som att jag har mitt på det torra iallafall och inte kommer begå någon av dem. Så får vi hålla tummarna att dejten flyter på bra. Jag ska vara och klippa mig imorgon tror jag och ev. inhandla en ny skjorta också som passar bra till byxorna jag tänkte ha på mig.

 

Då jag är av den meningen att om man ska göra något så gör man det fullt ut så kan ni räkna med en detaljerad rapport av dejten och hur den gick tisdag kväll eller senast onsdag förmiddag. Nu jävlar kör vi! Önska mig lycka till.


PS. Har du varit med om någon dålig dejt? Lämna gärna en kommentar om vad som gick snett.

 

Av Mr X - 28 juni 2015 17:00

Jag hör ringklockans gälla klang och beger mig iväg för att öppna dörren. Där utanför står du och ler mot mig. Du har gjort dig fin - du gör dig utmärkt i din vita klänning och ditt ansikte ramas in på ett betagande sätt av det bruna lockiga håret som faller ner över dina slanka axlar. Jag säger precis det jag tänker - vad vacker du är och du rodnar svagt medan jag bjuder dig att stiga in. Sist vi sågs bjöd jag ut dig - den här gången vill jag vara lite mer intim och umgås med dig över en god hemmalagad middag.


Maten är klar och jag börjar duka fram laxen och salladen. Under tiden pratar vi om allt och inget. Slutligen slår jag mig ner mittemot dig, öppnar en flaska rött, serverar oss båda varsitt glas och så börjar vi äta. Vi säger inte så mycket under själva måltiden. Ibland behövs det inte så många ord, jag tror att du och jag redan har kommit underfund med att vi trivs väldigt bra i varandras sällskap. Istället ser vi på varandra, ibland några ögonblick för länge varpå vi skrattar och tittar ut genom fönstret. Sommaren är i full blom och grönskan frodas utomhus. Vi enas om att det är dessa 3-4 månader vi lever för - resten av tiden borde vi ta lärdom av djuren och gå i idé.


Snart har vi såväl ätit upp maten som druckit ännu ett glas rött. Solen skiner ännu så vackert utanför och jag föreslår en promenad. Knäpper bort några dammkorn från min skjorta och så beger vi oss ut. Det tar bara några minuter så är vi utanför betongen och har slagit in på en lummig skogsväg. Jag tar din hand i min och vi språkas vid medan vi långsamt traskar fram och njuter av naturen omkring oss. Du vill veta mer om mig och jag berättar för dig om mina innersta tankar och önskemål. Samtidigt vill jag i min tur lära mig mer om vem du är och jag är endast svagt medveten om min omgivning medan jag lyssnar på din klara vackra stämma som verkar ha en hypnotisk effekt på mig och som sänder ilningar av välbehag genom min kropp. Utan att vi riktigt märkt det har vi börjat närma oss havet och vi slår oss ner på en bänk längs en ödslig väg där det sällan brukar komma några människor gåendes.


Du ser ut mot havet och den blå himlen men jag har bara ögon för dig. Dina blodröda läppar har frestat mig hela kvällen och när du vänder dig mot mig för att säga något lutar jag mig framåt och kysser dig. Du blir smått överraskad men finner dig snabbt och börjar kyssa mig tillbaka. Du smakar gott. Smaken av dig är betydligt mer berusande än alkoholen som flyter i mina ådror. När jag placerar min hand på ditt lår och kysser dig på halsen lutar du ditt huvud tillbaka och blundar medan du suckar lyckligt. Just där och då finns det ingenting vackrare i hela jävla världen. Ingenting.


-Vi kan väl gå hem till dig igen...


Din svaga röst och leendet som leker på dina läppar säger mig allting. Jag nickar och ler mot dig medan vi reser oss och börjar gå hemåt. Den här gången rör vi oss mycket snabbare fram genom sommarkvällen. Jag lägger min arm omkring dig och vi kryssar fram mellan stigarna tätt intill varandra. Rätt vad det är så står vi utanför min dörr och jag låser upp snabbt för att sedan låta dig gå in först. Jag har precis hunnit stänga dörren bakom mig när jag vänder mig om och ditt ansikte befinner sig endast centimeter ifrån mitt. Jag böjer mig ner och ser in i dina varma exalterade ögon medan jag kysser dig igen. Den här gången är vi inte lika diskreta eller fina i kanten av oss. Dina händer söker sig innanför min skjorta medan jag för min del har tagit ett fast grepp om din rumpa. Tätt ihoptryckta står vi där och existerar tillsammans på en och samma gång. Det känns så rätt att agera på instinkt. Du nafsar i min öronsnibb, jag biter dig mjukt i din axel innan mina läppar finner dina igen. Du har ett sätt som gör mig helt tokig, ja närmast besinnningslös.


Det är jag som släpper greppet om dig först. Jag vill inget hellre än att fortsätta bekanta mig med dig på soffan eller i sängen men jag är alldeles varm under mina kläder och jag vill vara så fräsch det bara går för dig. Istället frågar jag om du vill ta en dusch med mig. Du biter dig i läppen och nickar medan du småler mot mig. Jag skyndar mig att hämta handdukar och återförenas sedan med dig inne i badrummet. Utan ett ord börjar du knäppa upp min skjorta samtidigt som dina händer smeker mitt bröst. Skjortan hamnar på golvet och nu är det din tur. Jag hjälper dig av med din klänning och medan mina shorts börjar komma av knäpper jag upp din BH. Snart ligger även dina trosor på golvet och vi står nakna under duschstrålen. Vattnet är iskallt och du skriker till och huttrar medan jag skrattar och drar fingrarna genom ditt hår.


Det dröjer dock inte länge innan vi fått upp värmen och jag börjar tvåla in din kropp. Först bakifrån över ryggen och ner mot rumpan och benen. Sen lägger jag mina breda armar om din späda kropp och börjar tvåla in dina bröst. De är mjuka och fylliga i mina händer och bröstvårtorna som jag leker förnöjsamt med är alldeles styva. Du stönar svagt medan jag tvålar in brösten klart och sedan fortsätter med att ge din mage uppmärksamhet. Plötsligt tar jag tag om dig och vänder dig om mot mig. Om du var vacker i din klänning så är du helt underbar naken. För ett ögonblick njuter jag bara av åsynen av din lätt brunbrända feminina kropp med alla dess fina små egenheter. Sen drar jag dig tätt intill så jag känner din våta hud mot min och vi kysser varandra febrilt. Det är nu ofrånkomligt att du kan känna min mandom mot ditt skrev och jag vet att du är väl medveten om hur upphetsad du gör mig. Jag är inte riktigt färdig med dig än men nu vill du tvåla in mig så jag låter dig smeka in duschkrämen över mina breda axlar och min bröstkorg innan jag fortsätter med att utforska resten av dig. Vi har trots allt ingen brådska utan en hel evighet som väntar...

Av Mr X - 28 juni 2015 14:15

Idag har jag varit på stranden. Lite sol är aldrig fel och dessutom var det dags för premiärdoppet! Trots att det var rätt kallt fortfarande vadade jag obevekligt i, upprepade tyst den gamla ramsan från barndomsdagar "ett två tre på det fjärde ska det ske, på det femte gäller det, på det sjätte SMÄLLER DET" och dök i med både kropp och knopp. Det är alltid bäst att få det gjort så snabbt som möjligt. Efter några minuter har man ju vant sig och det känns behagligt. Simmade några längder fram och tillbaka innan jag parkerade mig på stranden och solade ett tag.


 

(Bilden är inte tagen av mig - jag ska börja ta egna bilder till bloggen inom kort)


Det var några strandraggare i farten också och av ren nyfikenhet bestämde jag mig för att hålla ett öga på deras framfart. Jag tvivlade starkt på att jag skulle få några vettiga uppslag av dem och på den punkten hade jag helt rätt. Däremot fick jag mig ett gott skratt då en av dem, en skranglig 16-17 åring koncentrerade sig så hårt på att spänna sig och flexa magmusklerna inför ett par tjejer att han utan att märka det backade in i ett sandslott som ett litet barn börjat bygga. Lyckligtvis kom inte barnet i hans väg då han föll ner i sanden men däremot blev han utskrattad av tonårstjejerna han hade försökt impa på och fick även en rejäl utskällning av pappan till barnet för att han haft sönder sandslottet. Han dröp iväg relativt snabbt med sin kompis och förhoppningsvis ser han sig för lite bättre nästa gång.


Efter badet blev det en sväng in till stan och käka pizza. Är det fler än jag som alltid blir hungrig av att bada?

Nu är jag hemma igen och ska sätta mig med ett projekt jag behöver få färdigt.

Det är stekhett men lyckligtvis har jag en enorm fläkt som blåser mig i ansiktet och ökar min arbetseffektivitet med några hundra procent!

Av Mr X - 28 juni 2015 01:15

Det frågade en vän mig för några dagar sedan i samma veva som jag berättade för henne att jag lagt upp en profil på en dejtingsida. Och det är onekligen en väldigt bra fråga. Särskilt som det ofta finns en stor diskrepans mellan vilken typ av partner folk säger att de vill ha och den partner de faktiskt blir tillsammans med i slutändan! Bara för att ta ett exempel så känner jag en kvinna som var benhård med att den kille hon skulle träffa måste vara vänster, måste bo i samma stad som henne, bör ha liknande intressen osv. Det slutade med att hon blev tillsammans med en kille som hade en annan politisk inriktning, som bodde mer än 70 mil bort och som hon knappt hade några gemensamma intressen med. Är det inte en rätt tydlig indikation på att kärlek inte kan tyglas?


Samtidigt är det förstås viktigt att man blir tillsammans med någon man fungerar bra med och tummar man allt för mycket på sina krav tror jag det ofta leder till att förhållandet går i kras när nyförälskelsen har gått över. Så jag satt ute tidigare idag och filosoferade medan jag njöt av solskenet. Utseende är av ganska ringa betydelse för mig kom jag fram till. Visst spelar det roll men det är helt klart av mindre vikt än personligheten. Dessutom har jag sedan länge tillbaka insett att jag har en lite udda och avvikande smak - ibland kan jag tycka att någon som merparten människor kanske inte skulle finna så attraktiv är väldigt fin. Över till personligheten då. Att hon är trevlig och empatisk är ett måste kom jag fram till. Och intelligens? Ja tack. Även humor är viktigt för utan skratt kan man ju inte leva.


Men sen då? Det är så lätt att rada upp olika attribut och egenskaper men det blir en lång tråkig lista och vad säger den egentligen i praktiken? Som jag också alltid har varit en övertygad anhängare av teorin att det är de små sakerna som indikerar hur en människa är i stort slog jag om helt och kom istället fram till att följande saker vore positiva tecken:


*Om hon frågar om vi ska dela istället för att bara norpa åt sig det sista wienerbrödet själv

*Om hon gillar Seinfeld (det ultimata humortestet - ingen med en riktigt god humor kan låta bli att skratta)

*Om hon inte svarar ja när jag frågar om Leonardo Da Vinci var en känd basketspelare

*Om hon blir gladare av en lång kram och massa kyssar än ett dyrt smycke när hon är ledsen

 

4 enkla punkter som ändå säger så mycket om en människa! Jag kanske ska göra det till en vana att stämma av framtida dejter mot denna lista? Haha.


Nu lockar sängen ty det har varit en lång dag och imorgon har jag mycket att göra.

Men ett nytt inlägg om mitt vidare sökande utlovas inom kort.

Presentation


Jag bloggar om mitt liv, om sökandet efter kärleken och allt därimellan! (För att förtydliga, det är inte jag på profilbilden)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad fastnar du först för hos en kille/tjej?
 Ögonen
 Läpparna
 Händerna
 Rösten
 Kroppen (muskler, mage mm)
 Kroppen (bröst, rumpa mm)
 Fastnar inte direkt. Utan mer personligheten/sättet
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29 30
<<<
Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards