Mitt liv, sökandet efter kärleken och musiken

Direktlänk till inlägg 30 juni 2015

Pollenchock & stjärnfall

Av Mr X - 30 juni 2015 19:57

Har just avnjutit en kopp kaffe och en skål med glass ute. För alla oss som gillar kakdegen bättre än de färdiga kakorna finns det ju nu en glass av Sia med kakdegssmak. Den var inte dum men jag tycker de har snålat lite med kakdegen. Ändå helt klart värd att prova!


Nå nå. Idag var det ju dags för dejt och det är också vad jag dragit mig tillbaka in i mitt svala sovrum för att lämna en rapport om. Jag var på plats på fiket vid avtalad tid och fem minuter senare dök tjejen upp. Vi  hälsade på varandra, beställde en kopp kaffe & fika samt satte sedan igång med att prata. Starten kändes bra - tjejen verkade trevlig och hade fina ögon samt ett smittsamt leende.


Någonstans mellan den första kaffekoppen och påtåren började jag dock lägga märke till att den här tjejen verkligen gillade att prata om sig själv. Faktiskt så mycket att hon stod för omkring 90% av konversationen. Ett tag där så började det helt snurra runt i mitt huvud av att försöka följa med i hennes historier och hålla reda på vem som var vem av alla hennes vänner.  Jag gjorde tappra försök att inflika lite saker om mig själv men den enda gången jag lyckades prata ostört var när hon hade munnen full av chokladboll eller drack en klunk kaffe.


Vid det här laget hade jag börjat ångra bittert hur lättsamt och obekymrat jag avfärdat listan med dejtingmisstag som jag tidigare postat här i bloggen. Det var nämligen inte jag som borde ha tagit en titt på den innan dejten utan hon. Listan kanske hade rätt. Nästa dejt kanske dyker upp svettig och slutkörd direkt från gymmet?


Vi skildes åt efter cirka en halvtimme. Hon skulle träffa en vän och jag skulle hemåt. Jag kanske inte behöver förtydliga att det inte kommer bli en andra dejt - det känns som ett minimikrav att jag kan en vettig konversation med min dejt utan att behöva proppa henne full med mat för att få en syl i vädret! Däremot ångrar jag inte alls att jag gick på dejten - tjejen var trevlig om än alldeles för pratglad, fikat var gott och det känns skönt att ha en färsk dejtingerfarenhet i bakfickan inför nästa gång.

 
 
Tuula

Tuula

30 juni 2015 23:29

Vad synd att det inte gick som förväntat, men det finns andra tjejer du kan träffa :) Du är ju uppenbart väldigt sexig, så då får jag väl erbjuda mig att ge dig en ännu färskare dejtinghistoria :) Tror dock att du och jag bor på olika orter, men jag lovar att jag inte ska prata om mig själv - för mycket ;) *hihi*

http://midnightpoison.bloggplatsen.se

Mr X

1 juli 2015 00:15

Ojoj man tackar! Tja, ryktet om min sexighet är nog lite överdrivet men inte desto mindre skulle jag gärna ta en dejt med dig :-) Jag tror också att vi bor en bit ifrån varandra då jag vistas någonstans i mitten av Sverige. Men det är ju inget som säger att det inte kan bli läge framöver att ses. X har ingen brådska med saker och ting.

 
L

L

1 juli 2015 02:44

Haha, jag är precis likadan! Har hört av folk att det är pga Aspergern.
Men jag hoppas att nästa date går bättre. :)
/L

http://punkfittan.bloggplatsen.se

Mr X

1 juli 2015 10:10

Tack för de uppmuntrande orden :-)
Ja jag tror det är vanligt när man har Asperger men då finns det ju iallafall en anledning så att säga, den här tjejen hade mig veterligen inga diagnoser. Sen tror jag också det är lite av en träningssak för jag har en bekant med Asperger som det går väldigt bra att ha tvåsidiga konversationer med.

 
Tuula

Tuula

1 juli 2015 05:44

Nej, bråttom ska man inte ha. Livet tar inte slut imorgon, så det gäller att skynda långsamt :) Jag bor i Småland, i en liten liten ort som knappt syns på kartan ^^

http://midnightpoison.bloggplatsen.se

Mr X

1 juli 2015 10:15

Precis Tuula :-) Småland är fint, där har jag varit en och annan gång. Gillar naturen där

 
L

L

1 juli 2015 11:08

Du har helt rätt i aft det har med träning och göra. Jag hade inte vart där jag är idag utan massa hjälp och träning.
/l

http://punkfittan.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

2 juli 2015 23:57

Först vill jag säga vilken intressant och läsvärd blogg du startat :)

Det ska bli spännande att följa din resa.

Faktiskt riktigt intressant Att läsa om din dejting resa.

Måste säga att jag är kluven då det kommer till nätdejting. Kanske beror det på dålig erfarenhet.

Det lät inte som en trevlig dejt du hade. Antingen var hon enormt självupptagen, nervös eller helt enkelt bara väldigt självupptagen haha.

Minns när jag själv dejtade För ett år sedan så kunde jag också prata mer än vanligt. Vilket berodde på nervositet och att han var inte särskilt pratglad.

Finns det bra dejtingsajter nuförtiden? Alltså seriösa?

Delar med mig av min historia, kanske om du vill ge din synpunkt som man? :)

För ett år sen skapade jag ett konto på en dejtsajt. Fick många svar men bland alla svarade jag bara på en kille.

Verkade väldigt seriös och förnuftig samt trevlig. Då jag aldrig nätdejting tidigare var jag lite misstänksam och vi pratade per sms och Facebook i 3 mån innan vi träffades.

Vi gick på 3 dejter och det tändes gnistor direkt. Blev ett par kort därefter.

Var nära att hylla dejtingsajter och var allmänt lycklig över att ha funnit en bästa vän och kärlek.

Efter ett halvår en morgon dumpade han mig. Ville inte prata om det, ge det en chans till. Kämpa för vad det nu än som var fel För honom.

Kastade ut mig helt enkelt. (Dock tackade inte nej till sex och mat på bordet kvällen innnan).

Gick inte en vecka tills han ångrat sig och försökte smyga sig tillbaka. Jag nekade och mindes istället dåliga saker. Såsom att han börjat gömma telefonen. Som oftast annars var framme. Och att han sa han skulle exempel tvätta fönsterrutor när det regnar utomhus. Kan ge många fler knäppa exempel...

Så här höll han på under ett helt år. Kontaktade mig var tredje månad. Då flera gånger under månaderna.

Nu sedan 4 månader tillbaka blockerade jag honom För gått. För jag upptäckte när jag skulle ta bort min profil på dejtsajterna så fanns han fortfarande där och väldigt aktiv.

Varje gång det sliter sig med någon annan så kontaktar han mig. Vilket är jobbigt när man har känslor För personen.

Men du som kille, kan du svara på varför exempelvis han aldrig ger upp? Kan det vara så att det man inte kan ha vill man väldigt gärna få?

Kramar

http://overleva-uretrit.bloggplatsen.se

Mr X

3 juli 2015 11:38

Hej Maria! Vad roligt att höra att du gillar bloggen och finner den läsvärd :-) Jag tittade in på din blogg också och tycker den verkar bra! Så kommer följa dig också hur det går.

Det är svårt att säga hur bra dejtingsidorna är. Det finns ju några seriösa sidor men jag tror det finns många oseriösa medlemmar som är mer intresserade av uppmärksamhet än att gå på dejter. Jag tror också att nätdejtingen ibland har blivit en smula elitistisk - det är så lätt för folk när de har ett stort utbud att välja på att direkt klicka bort massvis med människor och därmed kanske gå miste om att börja prata med den där personen som man faktiskt skulle ha klickat med.

Det var tråkigt att höra att det slutade som det gjorde med den sista personen du dejtade. Ingen vill ju bli dumpad bara sådär utan en förklaring. Nu kan jag inte säga att jag kan relatera till hur han har betett sig men jag är bekant med den typen av beteende. Jag skulle säga som så att det finns en del män som inte är mogna för ett seriöst förhållande och inte riktigt klarar av att dedikera sig till det. Men som ändå gärna vill ha någon lite halvt om halvt, kanske ligga med ibland och så. Kan också vara som du säger att det man inte kan få blir mer värdefullt och eftertraktat.

Det kan hända att jag är för hård i min analys. Men jag tror inte det egentligen. Vill man verkligen ha någon tillbaka så håller man inte på och strular med andra under tiden. Hade jag begått ett misstag och det tagit slut och jag verkligen insåg att det var hon jag ville ha skulle jag också ha kämpat för att vinna tillbaka henne. Men inte på det sättet. Utan jag skulle ha bett om ursäkt för att jag varit en jävla idiot som sårat henne och förstått om hon inte ville se åt mig just då. Gett henne utrymme om hon ville det. Men ändå varit tydlig med att jag verkligen ville ha henne tillbaka. Och visat det med handling också - inte sett åt någon annan kvinna under tiden. Väntat på henne och gett henne en möjlighet att börja lita på mig igen och släppa in mig igen i hennes liv. Dock givetvis om hon uttryckligen sagt ifrån att det är över och att hon inte ville ha kontakt skulle jag förstås ha respekterat det.

 
Maria

Maria

9 juli 2015 15:30

Hej igen och tack så mycket, och tack för svaret :)

Precis så som du skriver i det sista stycket, är så jag resonerat under hela detta året.

Hade han ångrat sig bittert, hade han åtminstone kunnat be om ursäkt. Det kostar inget.

Allt han gjort emot mig är egentligen inget som jag kan förlåta men en ursäkt hade ändå visat att han vetat var felet legat.

Det närmaste en ursäkt jag fått är typ: "jag vet nu vad jag mist under tiden som gått". "jag finns här om du ångrar dig".

För att i nästa sekund googla han på någon random dejt sida och finna han som den mest aktiva, ja du förstår.

Ett sista exempel då en ursäkt eller vadsomhelst hade varit på sin plats. Veckan innan han dumpade, var vi på en dansshow. En tjej stirrade ner honom. Han tämligen nervös. Sedan skulle tjejen och hennes gäng ta en nypa luft. Plötsligt ville han också ha luft. Jag stod vänd mot honom men hans blickar var mot den tjejen. Väldigt obekväm situation och jag fick aldrig svar på vem hon var.

Den kvällen blev han som förbytt. Började smyga med telefonen. Ville inte kyssas utan vände bort ansiktet så fort jag ville fördjupa kyssen.

Istället körde han på "doggystyle" vilket vi gjort innan men aldrig på detta hänsynslösa sättet. Kanske berodde en del på att jag varit med om en annan liknande händelse och att han nu utförde det gjorde att jag såg på honom med hat.

Han tog stryptag och tryckte ner mitt ansikte i kudden såsom han försökte kväva mig. Hade jag inte kämpat och lyckats vrida mitt ansikte så vet jag inte vad som hade hänt.

i sådana stunder blir det mest svart och man känner ingenting. Mer än att är han inte klar snart. Låg nog en fem minuter stilla innan han själv fick panik och vände mig. För jag var helt "väck".

När jag sedan påtalade detta så sa han inte förlåt en enda gång, utan att det varit absolut inte menat på ett sådant sätt.

T.o.m Christian Gray i fifty shades of grey har vett att be om ursäkt ett hundratal gånger...

http://overleva-uretrit.bloggplatsen.se

Mr X

9 juli 2015 20:36

Hej! Det var så lite så.

Det låter som en väldigt obehaglig upplevelse du var med om. Tråkigt att du blev så illa behandlad av honom men bra att du har lagt honom bakom dig iallafall och inser att du förtjänar bättre.

Jag har läst runt lite på din blogg och även sett några tidigare inlägg där du skrivit om ert förhållande och allt du gjorde för att få det att fungera. Du låter ju som en fantastiskt fin människa och jag hoppas verkligen du hittar någon som förstår att uppskatta dig för den du är!

 
Maria

Maria

9 juli 2015 21:25

Tack så mycket :) det värmde mycket ska du veta, tror jag med, när man minst anar det! =)

http://overleva-uretrit.bloggplatsen.se

Mr X

9 juli 2015 22:17

Absolut :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mr X - 20 augusti 2015 22:01


Fast större delen av min skoltid inte var något att hänga i julgranen precis så händer det ändå att jag saknar den ibland. De stunder som var bra, när man släppte allt annat och bara umgicks med sina polare och hittade på en massa tokigheter. Eller d...

Av Mr X - 20 augusti 2015 01:00

Jag känner att jag allra sista tiden har kommit in i en fas där jag ifrågasätter mitt liv och vad jag vill göra med det. Det är en lustig känsla för det är ju lätt hänt att man tänker att "det här är jag och det här är vad jag vill göra". Man tror at...

Av Mr X - 16 augusti 2015 19:15


I helgen har jag mest tagit det lugnt och inte gjort så mycket egentligen.Var en sväng till stranden igår lördag - blir nog en av de sista gångerna det här året gissar jag för snart sätter väl kylan in. Det var en hel del folk där när det var så varm...

Av Mr X - 14 augusti 2015 21:30

Jag har aldrig brytt mig särskilt mycket om mitt utseende. Visst fixar jag med det ibland - och visst händer det att jag ibland kan tänka att jag skulle hellre skulle ha velat se ut på si eller så sätt gentemot hur jag faktiskt gör. Men det är ingen ...

Av Mr X - 12 augusti 2015 19:00

Eller nej, det är jag ju redan. Skulle göra en grej hos läkaren idag och medan jag väl kan ha en förhållandevis lugn inställning när jag är med andra till läkare eller sjukhus så fullkomligt avskyr jag att vara där själv. Och blir stissig och orolig ...

Presentation


Jag bloggar om mitt liv, om sökandet efter kärleken och allt därimellan! (För att förtydliga, det är inte jag på profilbilden)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad fastnar du först för hos en kille/tjej?
 Ögonen
 Läpparna
 Händerna
 Rösten
 Kroppen (muskler, mage mm)
 Kroppen (bröst, rumpa mm)
 Fastnar inte direkt. Utan mer personligheten/sättet
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29 30
<<<
Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards