Mitt liv, sökandet efter kärleken och musiken

Direktlänk till inlägg 28 juni 2015

Att förbereda sig inför en dejt

Av Mr X - 28 juni 2015 21:15

Tisdag eftermiddag kommer startskottet gå för mitt dejtande. Jag har nämligen en fika inplanerad då med en bekant till en vän. Jag vet egentligen inte mycket alls om den här tjejen annat än vad hon heter, vad hon sysslar med samt att jag har sett en bild på henne. Men min vän tror tydligen att vi skulle kunna ha det trevligt ihop så kör i vind sa jag. Förhoppningsvis blir det en mysig och givande dejt :-)


Ringrostig som man är bestämde jag mig för att göra lite efterforskningar på nätet om typiska misstag & incidenter på en dejt. Bara för att försäkra mig om att jag inte går och trampar i klavertet. Här följer några misstag som tydligen ska vara vanliga.


*Han är sen

Okej. Det här tror jag inte kommer bli ett problem, jag passar alltid tider.


*Han pratar oavbrutet om sig själv

Hm. Ja nog för att jag kan prata på när jag väl kommit igång om vissa hjärteämnen. Som t ex hur Star Wars är den bästa filmserien någonsin och hur fruktansvärt det var av George Lucas att sälja ut till Disney. Eller hur mycket jag hatar söndagar. Eller att jag älskar Irland och vill skaffa en semesterstuga där. Men oavbrutet? Nej. Jag går inte på dejt för att hålla en föreläsning om mig själv i 30-60 minuter utan givetvis går jag på dejt för att lära känna den andra personen.


*Han ställer så många frågor att du känner det som att du blir förhörd

Tror jag inte heller blir ett problem. Det är ju ingen anställningsintervju utan en dejt.

 

*Han vill inte betala notan eller alt. han envisas med att betala och förväntar sig sex

Det här kan ju vara lite av ett problem. Förr var det ju så att som man stod man alltid för notan men jag har förstått att det på allra sista tiden har blivit vanligt att splitta eller t.o.m att tjejen betalar. Och att det inte alltid är uppskattat att envisas med att man ska betala. Men jag tänker mig att det måste gå att lösa det på plats. Jag betalar gärna och väntar mig inte sex eller något annat för det. Hur det än är tycker jag det hör ihop med att vara en gentleman. Däremot om hon verkligen vill splitta på notan av någon anledning är det förstås okej med mig.

 

*Han har inte tvättat sig/han luktar illa

Haha ok? Nu börjar jag ju undra hur folk tänker egentligen (om alls). Det är väl självklart att man duschar innan och tar på sig rena kläder samt borstar tänderna och använder någon diskret parfym? Nej vad en tjej än kan ta med sig för intryck av mig från en dejt så inte kommer det vara att jag är ohygienisk.

 

*Han hör inte av sig efter dejten

Det är väl ganska självklart att man hör av sig om det var en bra dejt och man vill ses igen. Nu kan jag väl iofs tycka att man kan höra av sig ändå och kolla så att tjejen har kommit hem utan problem. Men hör inte killen av sig var det väl förmodligen för att han inte uppskattade dejten. Hur är det då ett misstag att inte höra av sig? Väldigt underligt. Ingen går väl på dejt, har det trevligt och tänker "gud vilken fin tjej, får nog ta och bjuda ut henne igen om ett halvår"? Eller?   

 

Nej om jag ska vara ärlig så slutade jag läsa där. Om man nu får lita på att det här är vanliga misstag så känns det ju som att jag har mitt på det torra iallafall och inte kommer begå någon av dem. Så får vi hålla tummarna att dejten flyter på bra. Jag ska vara och klippa mig imorgon tror jag och ev. inhandla en ny skjorta också som passar bra till byxorna jag tänkte ha på mig.

 

Då jag är av den meningen att om man ska göra något så gör man det fullt ut så kan ni räkna med en detaljerad rapport av dejten och hur den gick tisdag kväll eller senast onsdag förmiddag. Nu jävlar kör vi! Önska mig lycka till.


PS. Har du varit med om någon dålig dejt? Lämna gärna en kommentar om vad som gick snett.

 

 
 
Tuula

Tuula

29 juni 2015 10:11

Jag har varit med om ett gäng dåliga dejter, men den senaste jag dejtade berättade efter gång nr 2 att jag inte var hans typ, men sex med mig kunde han minsann ha. Det klingar fruktansvärt dåligt det här. Hur kan man vilja ta det "lugnt" men i samma stund ångra sig och hoppa på henne? Visst, jag kunde sagt nej ; men lite naiv var jag och trodde att han menade allvar med allt han sa.. Sitter & ältar allt det där jobbiga, för det övergår mitt förstånd att man kan göra nåt sånt här.. :/

http://midnightpoison.bloggplatsen.se

Mr X

29 juni 2015 10:50

Nej det låter ju inte som någon vidare rolig dejt.. vem gör något sådant egentligen? Jag har också någon katastrofdejt bakom mig kanske delar med mig någon gång här på bloggen. Hoppas din nästa dejt blir bättre då :-)

 
Tuula

Tuula

29 juni 2015 11:34

Jag vågar helt ärligt inte gå på fler dejter, är rädd för att det blir likandat.. :s

http://midnightpoison.bloggplatsen.se

Mr X

29 juni 2015 12:14

Var det nyligt du hade den här dejten? Kan förstå att du fortfarande känner dig avskrämd. Det viktiga är väl att man inte fastnar i någon slags oro eller börjar misstro alla... man får försöka komma ihåg att det finns bra människor också. Gäller bara att hitta dem.

 
Tuula

Tuula

29 juni 2015 17:45

Jo, jag kom hem från den dejten i Lördags.. Så rätt nyligen var det ju allt :/

http://midnightpoison.bloggplatsen.se

Mr X

29 juni 2015 20:05

Oj så pass nyligt? Förstår då att det svider än, du får ta dig lite egentid och sen ut på banan igen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mr X - 20 augusti 2015 22:01


Fast större delen av min skoltid inte var något att hänga i julgranen precis så händer det ändå att jag saknar den ibland. De stunder som var bra, när man släppte allt annat och bara umgicks med sina polare och hittade på en massa tokigheter. Eller d...

Av Mr X - 20 augusti 2015 01:00

Jag känner att jag allra sista tiden har kommit in i en fas där jag ifrågasätter mitt liv och vad jag vill göra med det. Det är en lustig känsla för det är ju lätt hänt att man tänker att "det här är jag och det här är vad jag vill göra". Man tror at...

Av Mr X - 16 augusti 2015 19:15


I helgen har jag mest tagit det lugnt och inte gjort så mycket egentligen.Var en sväng till stranden igår lördag - blir nog en av de sista gångerna det här året gissar jag för snart sätter väl kylan in. Det var en hel del folk där när det var så varm...

Av Mr X - 14 augusti 2015 21:30

Jag har aldrig brytt mig särskilt mycket om mitt utseende. Visst fixar jag med det ibland - och visst händer det att jag ibland kan tänka att jag skulle hellre skulle ha velat se ut på si eller så sätt gentemot hur jag faktiskt gör. Men det är ingen ...

Av Mr X - 12 augusti 2015 19:00

Eller nej, det är jag ju redan. Skulle göra en grej hos läkaren idag och medan jag väl kan ha en förhållandevis lugn inställning när jag är med andra till läkare eller sjukhus så fullkomligt avskyr jag att vara där själv. Och blir stissig och orolig ...

Presentation


Jag bloggar om mitt liv, om sökandet efter kärleken och allt därimellan! (För att förtydliga, det är inte jag på profilbilden)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad fastnar du först för hos en kille/tjej?
 Ögonen
 Läpparna
 Händerna
 Rösten
 Kroppen (muskler, mage mm)
 Kroppen (bröst, rumpa mm)
 Fastnar inte direkt. Utan mer personligheten/sättet
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29 30
<<<
Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards