Mitt liv, sökandet efter kärleken och musiken

Direktlänk till inlägg 26 juli 2015

Another chapter ending

Av Mr X - 26 juli 2015 19:15

Jag och Gaby träffades i eftermiddags för att ta en fika på stan. Kände mig på bra humör, lite förväntansfull och en smula nervös som alltid innan, som det ska kännas när jag gillar någon. Varför skulle jag ha känt annorlunda? Hon lät precis som vanligt när vi pratade i telefon förut och stämde träff.


Men ja, för att göra en lång historia kort så har hon tydligen inte de rätta känslorna för mig fick jag veta. Så vad skulle jag göra. Jag sa att jag förstod, sa hejdå och tog mig hem igen i ösregnet. Det finns ju inget att göra om det är så det är. Dock klart att det känns trist när jag känner något för henne. Och även om det är helt meningslöst så blir det ändå så att man undrar lite var det gick snett - inte minst då allt flöt på så bra med dejtandet. Jag kan lova att jag såg ut som ett jävla frågetecken först för det kom som en blixt från klar himmel. Man tror att man båda är inne på samma spår och så plötsligt slits man ur den villfarelsen.


Livet går vidare och även om det svider att hon inte ville ha mig är det inget jag kommer deppa över alltför mycket. Jag får ju ändå tro att det finns andra bra tjejer som skulle vilja vara med mig. Men det är sådana här gånger man börjar misströsta om att man kommer att hitta den personen. Det här är ett bra bevis på hur något kan kännas så rätt direkt från start och ändå gå åt pipan. Jag hade börjat se framemot att kanske i bästa fall faktiskt få dela min vardag med en fantastisk människa och även få uppleva allt fint som kommer med det inom en snar framtid. Istället är man tillbaka på ruta ett igen och ensam. En rejäl kalldusch var det. Särskilt när man tar steget ut efter att ha levt som singel länge.


Tyvärr gör sig min prostatit (som jag någon dag ska skriva mer om) också påmind idag. Jag har ont och det är nästintill omöjligt att urinera. Man väntar och försöker pressa på men det går inte och går det ändå tar det en evighet och svider utav bara tusan. Jag har inte riktigt hunnit med att ta hand om mig själv ordentligt sista veckorna och då blir alltid mitt tillstånd mycket sämre. När man har bra perioder som jag haft mycket sista året glömmer man bort hur jävligt det kan bli när man blir dålig.


Men inget annat att göra än att bita ihop och köra på som vanligt även när det känns tungt. Jag har varit en vända till gymmet iallafall. Nu ska jag käka och titta på film. Så får man något annat att tänka på ett tag.

 
 
Maria

Maria

26 juli 2015 19:57

Nä vad tråkigt! Vet inte vad jag ska säga faktiskt :/ ni verkade ju haft väldigt fina och intima stunder tillsammans. Förstår att du känner dig som ett frågetecken.

Men tur att hon visade detta nu och inte ett halvår senare som tex mitt ex gjorde. Bara spelade.

Utifrån vad jag kan se här på din blogg, ditt resonemang och tänkande, så verkar du vara en toppen kille och jag är övertygad över att det finns en för dig också!

Nu är jag inte den bästa att ge relationsråd men ge inte upp :)

http://overleva-uretrit.bloggplatsen.se

Mr X

26 juli 2015 22:37

Jo precis, jag är glad att hon var uppriktig så tidigt. Förstår att det kändes mycket värre för dig att få höra det en bra bit in i ett förhållande.

Nejmen vad fint sagt! Tack :-) Det värmer ska du veta. Jag tycker du ger bra råd. Ja det kommer väl... man får se tiden an.

 
Maria

Maria

26 juli 2015 20:02

Ps: jobbigt med din prostatit, har också problem med att urinera speciellt om morgnarna. Brukar oftast sitta en kvart innan allt kommit ut.

Undrar om inte Xatral hade hjälpt dig? Slutade för ett tag sedan och hade så ont häromdagen så började igen men kände att jag blev dålig, illamående yrsel. Tydligen vanligt, men bestämde mig för att jag fixar det utan den medicinen. Kanske någon gång i framtiden.

Tar min bloggpaus nu, men inlägg kommer att komma (förinställda). Ser framemot att läsa där du beskriver ditt problem, har inte så mycket vetskap om just prostatit.

Ta hand om dig!

http://overleva-uretrit.bloggplatsen.se

Mr X

26 juli 2015 22:42

Var det Xatral som var muskelavslappnande eller något i den stilen? Jag minns inte riktigt men det kanske är något jag skulle kunna få utskrivet och testa. Visst tyckte du det hjälpte bra? Men det är ju dem där bieffekterna som kan ställa till det...

Ja det är segt när man känner att man behöver gå men det vill inte komma. Ser framemot dina inlägg jag med samt din återkomst så småningom. Ha det fint!

 
Tuula

Tuula

26 juli 2015 20:25

Inte lätt när det blir en tvärvändning, min vän. Men misströsta inte, du finner andra tjejer. Finns hur många som helst.. Hoppas att du inte är alltför ledsen & att du inte låter detta ta över allt. :( Jag finns om du behöver prata om detta, eller om vad som helst.. Du har min mail.. kram!

http://midnightpoison.bloggplatsen.se

Mr X

26 juli 2015 22:33

Tack för dina uppmuntrande ord! Nejdå det är lugnt.. jag har varit med förr. Det är trist just nu men det blir bättre. Uppskattar ditt stöd. Kram!

 
Annie

Annie

27 juli 2015 15:51

Jobbigt med prostatiten, hoppas det känns lite bättre idag!
Har anhörig som har det, har förstått att det kan vara tufft :/

Förresten hur går det för din anhörig med sjukvården och ev diagnos?

Hoppas det går bra :)

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Mr X

27 juli 2015 18:42

Ja det kan vara jobbigt ibland.. jodå idag är det bättre så det är jag tacksam för.

Vad roligt att du frågar! Tja.. vi har inte direkt kommit närmare någon diagnos tyvärr. Problemet är att hon har svårt att sitta upp långa tider. Det verkar vara någon slags muskelskada eller skada på muskelfästen. Så det ju ett problem för det blir väldigt svårt när vi har cirka 70 mil till närmsta privatklinik som gör MR och som är beredda att ta emot oss. Jag vet inte hur vi ska lösa resan dit. Även med flyg blir det svårt för hon inte kan sitta upprätt mer än max 30 min åt gången.

Helt vansinnigt att vi inte har kunnat få MR här på plats av vanliga vården när hennes liv blivit så begränsat och hon haft så mycket besvär. Blir förbannad varenda gång jag tänker på det. Men en bra sak är iallafall att undan för undan verkar hon bli lite bättre så jag hoppas det går åt rätt håll vad det än är som är fel.

Hur går det själv förresten?

 
Annie

Annie

28 juli 2015 13:46

Men vad jobbigt för henne att inte kunna sitta upprätt mer än 30 min :/ Så jobbigt!
Får jag fråga ( om det är ok ) om hon/ni vet vad som orsakade det?

Så dåligt att hon inte fått hjälp av vården där hon bor, riktigt dåligt :(

Jo det går upp och ner :/ symtomen är kvar, värst är alla bränningar, stickningar och "hugg" i kroppen.
Är iaf glad att det gått bra för mig att få undersökningar & MR :)
Gjorde den 2:a idag.

Kram

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Mr X

29 juli 2015 11:26

Ja absolut. Vi misstänker att det är tendinit, dvs skador på muskelfästen då hon haft liknande problem tidigare men aldrig i den här omfattningen. Har man en gång haft det kan man tydligen få det lättare igen av t ex repetitiva rörelser. Hon kan inte hålla på med dator eller läsa osv heller då det blir för ansträngande för hennes armar. Blir väldigt enformiga dagar för henne tyvärr, jag lider med henne. Vill verkligen att vi ska komma framåt.

Det låter väldigt jobbigt att känna så som du gör :/ och att inte veta vad det beror på. Hoppas verkligen de kan finna orsaken så du kan få en diagnos. Skönt att du blir ordentligt utredd och får MR nu!

Kram

 
susanne

susanne

16 augusti 2015 18:25

Här går man på semester några veckor och inte är inne hos dog och läser...
Och vad ser jag nu när jag läser här lite längre bak.
Det bidde inget med Gaby. Va tråkigt.
Bara att ge sig ut igen nu när alla är tillbaka från sina semestrar! Lycka till.

http://www.kolonilotta1.blogspot.se

Mr X

16 augusti 2015 20:24

Du är alltid lika välkommen att titta in!
Ja det var synd att det gick åt pipsvängen.. men det är sånt som händer!
Hoppas allt är bra med dig :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mr X - 20 augusti 2015 22:01


Fast större delen av min skoltid inte var något att hänga i julgranen precis så händer det ändå att jag saknar den ibland. De stunder som var bra, när man släppte allt annat och bara umgicks med sina polare och hittade på en massa tokigheter. Eller d...

Av Mr X - 20 augusti 2015 01:00

Jag känner att jag allra sista tiden har kommit in i en fas där jag ifrågasätter mitt liv och vad jag vill göra med det. Det är en lustig känsla för det är ju lätt hänt att man tänker att "det här är jag och det här är vad jag vill göra". Man tror at...

Av Mr X - 16 augusti 2015 19:15


I helgen har jag mest tagit det lugnt och inte gjort så mycket egentligen.Var en sväng till stranden igår lördag - blir nog en av de sista gångerna det här året gissar jag för snart sätter väl kylan in. Det var en hel del folk där när det var så varm...

Av Mr X - 14 augusti 2015 21:30

Jag har aldrig brytt mig särskilt mycket om mitt utseende. Visst fixar jag med det ibland - och visst händer det att jag ibland kan tänka att jag skulle hellre skulle ha velat se ut på si eller så sätt gentemot hur jag faktiskt gör. Men det är ingen ...

Av Mr X - 12 augusti 2015 19:00

Eller nej, det är jag ju redan. Skulle göra en grej hos läkaren idag och medan jag väl kan ha en förhållandevis lugn inställning när jag är med andra till läkare eller sjukhus så fullkomligt avskyr jag att vara där själv. Och blir stissig och orolig ...

Presentation


Jag bloggar om mitt liv, om sökandet efter kärleken och allt därimellan! (För att förtydliga, det är inte jag på profilbilden)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad fastnar du först för hos en kille/tjej?
 Ögonen
 Läpparna
 Händerna
 Rösten
 Kroppen (muskler, mage mm)
 Kroppen (bröst, rumpa mm)
 Fastnar inte direkt. Utan mer personligheten/sättet
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards