Mitt liv, sökandet efter kärleken och musiken

Direktlänk till inlägg 26 juli 2015

Tidig morgon igen

Av Mr X - 26 juli 2015 11:15

Det blev det idag då jag vaknade strax efter sju och inte kunde somna om. Det är lite för tidigt om man somnat två som jag gjorde och jag känner inte att jag hunnit vila upp mig ordentligt än i sommar. Får försöka sova ut lite mer om det bara är möjligt så man är utvilad inför hösten!


Måste också fundera hur det ska bli framöver med jobb osv. Jag skulle gärna vilja ha tag i ett heltidsjobb och har snokat runt efter det istället för att som nu bara jobba deltid med olika uppdrag. Men det är ju inte det lättaste att få tag på alla gånger tyvärr. Apropå jobb så var det ganska intressant förut när jag sysslade mer med reparationer av datorer och att återställa filer. Jag fick se en hel del om man säger så ;-)


Ibland var det väldigt roligt & givande. Som till exempel den där gången då jag lyckades fiska upp i princip en hel bok som en ung författarinna hade suttit och knackat ner på datorn innan den gick sönder. Hon blev av förklarliga skäl väldigt tacksam över att den inte gått förlorad och det var jätteroligt att se hennes reaktion när jag berättade att jag lyckats återställa den.


Andra gånger var det lite mer olustigt. Men jag tror jag lämnar detaljerna därhän. Kan däremot berätta om ett väldigt komiskt par vars dator hade kraschat. De hade ett gäng bilder av den intima sorten och på i princip varenda bild lyckades de med att göra helt galna ansiktsuttryck. Det måste ju ha varit medvetet gjort men vad meningen var med det är mer än jag kan förstå. Jag hade svårt att hålla mig för gapskratt när jag jobbade med dem, tänk er något i den här stilen fast utan kläder på och under sex så förstår ni


     


Haha ja jösses... sen hände det ibland att man fick in en dator där ägaren hade tagit en del nakenbilder på sig själv.

Och där kan jag ju säga att det fanns väldigt olika sätt att hantera det på. För min del hände det att jag tittade någon sekund extra om det var en kvinna. Det var ju ofrånkomligt att råka på bilderna i arbetet ändå och sitter man och harvar igenom något i timtals var det ett trevligt avbrott att stöta på guds vackraste skapelse. Respekterade dock alltid deras integritet & rätt till privatliv. Men däremot hade jag kollegor som utan samvetskval stal bilder&filmer de fann intressanta. Det är bara så respektlöst och allmänt dåligt gjort att jag saknar ord och de blev inte heller långlivade på jobbet om jag säger så.


Men allra största delen av tiden så var det semesterbilder och dylikt man räddade och allt som oftast var kunderna väldigt nöjda och glada när de kom för att hämta datorn. Så det var kul att jobba med! Till er som läser så kan ni ta med er att dels alltid ta backup på filerna (idag är USB-minnen och extra hårddiskar så billiga att det inte finns någon ursäkt att inte göra det). Men också att får ni problem och behöver hjälp så anlita stora företag eller företag/folk ni vet är seriösa. För även om merparten av folket inom branschen är schyssta precis som jag så finns det tyvärr också ruttna människor som inte drar sig för något och tro mig, ni vill inte ha era privata filer eller bilder på vift på internet.


Idag ska min syster bege sig hemåt igen och likaså ska min mamma göra. Det har varit roligt att ha dem här och hitta på lite saker tillsammans. Jag ska försöka klämma in ett besök på gymmet lite senare idag och så ville Gaby träffas också så vi ska ses senare! Det känns som en rätt angenäm söndag trots att det är lite regnigt och ruskigt ute. It's good to be alive!


Tills vi hörs igen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mr X - 20 augusti 2015 22:01


Fast större delen av min skoltid inte var något att hänga i julgranen precis så händer det ändå att jag saknar den ibland. De stunder som var bra, när man släppte allt annat och bara umgicks med sina polare och hittade på en massa tokigheter. Eller d...

Av Mr X - 20 augusti 2015 01:00

Jag känner att jag allra sista tiden har kommit in i en fas där jag ifrågasätter mitt liv och vad jag vill göra med det. Det är en lustig känsla för det är ju lätt hänt att man tänker att "det här är jag och det här är vad jag vill göra". Man tror at...

Av Mr X - 16 augusti 2015 19:15


I helgen har jag mest tagit det lugnt och inte gjort så mycket egentligen.Var en sväng till stranden igår lördag - blir nog en av de sista gångerna det här året gissar jag för snart sätter väl kylan in. Det var en hel del folk där när det var så varm...

Av Mr X - 14 augusti 2015 21:30

Jag har aldrig brytt mig särskilt mycket om mitt utseende. Visst fixar jag med det ibland - och visst händer det att jag ibland kan tänka att jag skulle hellre skulle ha velat se ut på si eller så sätt gentemot hur jag faktiskt gör. Men det är ingen ...

Av Mr X - 12 augusti 2015 19:00

Eller nej, det är jag ju redan. Skulle göra en grej hos läkaren idag och medan jag väl kan ha en förhållandevis lugn inställning när jag är med andra till läkare eller sjukhus så fullkomligt avskyr jag att vara där själv. Och blir stissig och orolig ...

Presentation


Jag bloggar om mitt liv, om sökandet efter kärleken och allt därimellan! (För att förtydliga, det är inte jag på profilbilden)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad fastnar du först för hos en kille/tjej?
 Ögonen
 Läpparna
 Händerna
 Rösten
 Kroppen (muskler, mage mm)
 Kroppen (bröst, rumpa mm)
 Fastnar inte direkt. Utan mer personligheten/sättet
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards