Mitt liv, sökandet efter kärleken och musiken

Alla inlägg den 7 augusti 2015

Av Mr X - 7 augusti 2015 15:45

Dags för lite rock & blues!


Det här blir min sista video på ett tag för det är mycket jobb med inspelning och redigering och jag kommer inte ha den tiden framöver. Men när jag återkommer med klipp så kommer det vara med egen musik skriven av mig.


Några delar av videon är lite ur synk. Det beror på att jag spelar in ljudet separat och gör några extra pålägg vilket kan orsaka att ljud/video inte timar 100% hela tiden. Var tvungen att lägga den här på tuben då bloggplatsen inte verkar acceptera videoklipp längre än 5 minuter.



Här är själva låten också om nu någon inte kan/vill lyssna med video

https://soundcloud.com/mrx-18/knockin-on-heavens-door-guitar-cover-by-mr-x/s-cSL4t


Trevlig helg på er!

Av Mr X - 7 augusti 2015 11:45

Visst är det något alldeles speciellt med fredagar? Trots att jag är ledig än och således har kunnat disponera fritt över varenda dag i veckan så finns det inget som går upp mot fredag. Då vet man att man har hela helgen på sig att hitta på roliga och trevliga saker (eller alternativt bara sova ut och ta det lugnt om man inte har något planerat).


Jag går som jag nämnt sällan, ja nästan aldrig ut på krogen eller på några nattklubbar. Dels tycker jag allt som oftast att det är en rätt tråkig miljö. Visst i rätt sällskap och på rätt ställe kan det vara trevligt men ofta är det bara stökigt eller för hög musik så det är svårt att föra ett vettigt samtal. Jag är heller inte intresserad av att hitta något ligg så där går ännu en anledning bort. Sen är det som bekant dyrt. Alkohol är inget jag vill lägga några större pengar på, finns vettigare saker. Oavsett om jag ska dricka ett par öl eller mer än så kan jag lika gärna göra det hemma eller på någon hemmafest till ett betydligt lägre pris.


De enda gångerna jag egentligen har haft trevligt när jag gått ut var i Irland. Men där är det en helt annan atmosfär ute på krogarna. Det tillhör mer deras vardag att gå på krogen och ta någon öl, inte en så stor grej. Medan jag får känslan att här i Sverige ska det gärna festas loss rejält de gånger man går ut och folk blir för fulla och allmänt jobbiga.


Min diet har faktiskt gått bra, inga större förändringar än men tappat ett par kilon. Gymmandet går det sämre med. Har inte varit dit på någon vecka nu och kan inte säga att det finns någon synbar förändring att tala om än. Men det har varit en hel del annat slit och stret med tunga lyft på hemmaplan så jag sparar på det och ska återvända snart för att ta upp träningen igen.


Nu I helgen ska jag iväg och träffa en vän som bor en liten bort. Får se om det blir över dagen eller om jag stannar hela helgen, han har tydligen träffat någon alldeles nyligt så ev. skulle de hitta på något. Ska försöka få en glimt av henne isåfall och se hur hon verkar! Alltid intressant att se vad det är för folk ens vänner har matchat sig själva med. Vad har ni läsare för planer? Lämna gärna en kommentar, vore kul att höra! Jag vet egentligen så lite om er läsare utöver ett par stycken som lämnar kommentarer ibland, ser bara att jag har en stadig ström av besökare vilket är roligt!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag bloggar om mitt liv, om sökandet efter kärleken och allt därimellan! (För att förtydliga, det är inte jag på profilbilden)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad fastnar du först för hos en kille/tjej?
 Ögonen
 Läpparna
 Händerna
 Rösten
 Kroppen (muskler, mage mm)
 Kroppen (bröst, rumpa mm)
 Fastnar inte direkt. Utan mer personligheten/sättet
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards