Mitt liv, sökandet efter kärleken och musiken

Direktlänk till inlägg 6 juli 2015

Sömnlös

Av Mr X - 6 juli 2015 00:53

Klockan är ett men jag är inte ett dugg trött. La mig ändå i sängen för någon stund sen i någon fåfängd förhoppning att jag skulle slumra till men icke sa nicke. Ibland blir det inte förrän 3-4 tiden som jag somnar. Jag har sömntabletter liggandes jag fått utskrivet någon gång men jag tar helst inte av dem om det inte är nödvändigt, man blir så seg dagen efter. Lite av problemet är nog att jag gillar natten så mycket. Allt är så lugnt och fridfullt och jag blir ofta som mest kreativ då.


Ibland brukar jag ta promenader på nätterna, det är väldigt skönt. Har tänkt ett tag på att börja gymma igen och då borde jag väl egentligen lägga passen på nätterna. Passar bra också så är det mindre folk på gymmet och inget väntande på att någon ska bli färdig med något. Eller så får jag helt enkelt lägga om mina sömnrutiner. Det blir så lätt hänt att man fastnar uppe med datorn sent. Sist jag la mig i någorlunda tid regelbundet var nog när jag var i ett förhållande. Då har man ju en motivering att gå till sängs :-) Det är mindre lockande när sängen står tom.


Det påminner mig förresten om en fd. vän som var i ett rätt risigt förhållande (till stor del orsakat av hans massiva spelberoende). En  gång en sen kväll hade hans flickvän klätt av sig naken, gått och ställt sig framför honom och smekt sig själv medan hon i ett förföriskt tonfall undrade om det inte var dags att stänga av datorn och komma och lägga sig. Tror ni att han gjorde det? Ånej! Han spelade på för det var ju snart dags för ny level igen. Det tog slut rätt snabbt mellan dem efteråt, vidare kommentarer om varför är överflödiga.


Nejdå man ska akta sig noga för att inte ge sin partner uppmärksamhet precis som jag och Tuula diskuterade tidigare. Det är inte roligt att vara tillsammans med någon som är så frånvarande. Visst kan jag också fastna med det ena eller det andra emellanåt men jag tror ändå jag är rätt bra på att ge min odelade uppmärksamhet med jämna mellanrum och det brukar vara uppskattat. Och har jag att välja mellan ett stycke elektronik eller en varm & naken kvinna som är på ett lekfullt humör så blir valet ganska enkelt. Man är ju inte mer än bara man :-)


Jag slötittar just nu på South Park. Det var ju världens grej när den kom ut där 1999 eller när det nu var, brukade alltid se den på eftermiddagarna med polarna. Den är väl kanske inte lika rolig idag när man är 16 år äldre och till största delen har lagt könshumorn bakom sig men visst har den ett skrattvärde. Jag skrattar ofta och länge ibland åt diverse saker och det tar jag som ett gott tecken på att trots allt jag har varit med om så finns det fortfarande en god del glädje och positivitet inom mig.


Nu sätter jag punkt för mina nattliga funderngar för det känns som jag skulle kunna somna inom kort.

Sov så gott kära läsare.

 
 
Tuula

Tuula

6 juli 2015 20:22

Nästa gång du promenerar, promenera hitåt :) Jag kan stå med maten färdig, om du vill :p

http://midnightpoison.bloggplatsen.se

Mr X

6 juli 2015 22:30

Hemskt gärna! Vad bjuder du på då? :-)

 
Susanne

Susanne

6 juli 2015 21:57

Finns insomningstabletter (muskelavslappnande) som är mycket bättre och bara sitter i i sex timmar.
Ingen "Seghet" dagen efter.
Jag sover jätte gott på dom när jag behöver!
Natti, natti!
Susanne

http://www.kolonilotta1.blogspot.se

Mr X

6 juli 2015 22:31

Tack för tipset! Det kanske vore något för mig. Har för mig att jag hört talas om dem, är det imovane eller något sånt de heter? Jag har lergigan och de blir man ju rätt seg av morgonen efter.
God natt!

 
Tuula

Tuula

6 juli 2015 22:56

Jag kan bjuda på vadhelst du önskar, men det lutar väl åt något med kyckling. Det går väl bra? :)

http://midnightpoison.bloggplatsen.se

Mr X

6 juli 2015 22:59

Jadå kyckling är alltid gott :-)

 
Tuula

Tuula

6 juli 2015 22:57

Ps, Atarax är en insomningstablett som håller i få timmar, men den bör tas ca 15 minuter innan sänggående, så man hinner få den att börja verka :)

http://midnightpoison.bloggplatsen.se

Mr X

6 juli 2015 23:00

Ja jag hade atarax tidigare också men jag tror jag blev tolerant efter ett tag. Har du någon erfarenhet av att använda den under längre tid?

 
Tuula

Tuula

6 juli 2015 23:02

Jag har haft atarax i drygt tre år, nu har jag inte tagit det på länge, men knaprade det som godis då jag mådde som sämst och sov ingenting.. det enda som funkar för mig, utan krypningar i ben & grejer..

http://midnightpoison.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mr X - 20 augusti 2015 22:01


Fast större delen av min skoltid inte var något att hänga i julgranen precis så händer det ändå att jag saknar den ibland. De stunder som var bra, när man släppte allt annat och bara umgicks med sina polare och hittade på en massa tokigheter. Eller d...

Av Mr X - 20 augusti 2015 01:00

Jag känner att jag allra sista tiden har kommit in i en fas där jag ifrågasätter mitt liv och vad jag vill göra med det. Det är en lustig känsla för det är ju lätt hänt att man tänker att "det här är jag och det här är vad jag vill göra". Man tror at...

Av Mr X - 16 augusti 2015 19:15


I helgen har jag mest tagit det lugnt och inte gjort så mycket egentligen.Var en sväng till stranden igår lördag - blir nog en av de sista gångerna det här året gissar jag för snart sätter väl kylan in. Det var en hel del folk där när det var så varm...

Av Mr X - 14 augusti 2015 21:30

Jag har aldrig brytt mig särskilt mycket om mitt utseende. Visst fixar jag med det ibland - och visst händer det att jag ibland kan tänka att jag skulle hellre skulle ha velat se ut på si eller så sätt gentemot hur jag faktiskt gör. Men det är ingen ...

Av Mr X - 12 augusti 2015 19:00

Eller nej, det är jag ju redan. Skulle göra en grej hos läkaren idag och medan jag väl kan ha en förhållandevis lugn inställning när jag är med andra till läkare eller sjukhus så fullkomligt avskyr jag att vara där själv. Och blir stissig och orolig ...

Presentation


Jag bloggar om mitt liv, om sökandet efter kärleken och allt därimellan! (För att förtydliga, det är inte jag på profilbilden)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad fastnar du först för hos en kille/tjej?
 Ögonen
 Läpparna
 Händerna
 Rösten
 Kroppen (muskler, mage mm)
 Kroppen (bröst, rumpa mm)
 Fastnar inte direkt. Utan mer personligheten/sättet
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards