Mitt liv, sökandet efter kärleken och musiken

Direktlänk till inlägg 6 juli 2015

Rough day

Av Mr X - 6 juli 2015 22:15

Idag har varit en lite tuff dag. Först var det en sak som inte gick vägen som jag hoppades att det skulle göra. Sedan ringde min syster och var nedstämd. Hon som alltid brukar vara ganska cool på ytan grät faktiskt när vi pratade, jag blev lite chockad men försökte trösta henne. Sedan ringde min mor och var också nedstämd och orolig så fick försöka lugna och trösta lite där med.


Jag har nog blivit något av klippan eller fadersfiguren i min familj ända sedan min far lämnade oss när vi var små. Själv är det ytterst sällan jag gråter, händer kanske en gång vart 3:e år eller så. Dels för att jag helt enkelt inte känner för att gråta även de gånger jag mår mindre bra men antagligen har det också på ett undermedvetet plan något att göra med mansrollen. Vare sig man vill det eller inte så är det oundvikligt att till viss del bli påverkad av stereotyper och förväntningar på hur man ska vara som man blir utsatt för från samhället. Och som man brukar det heta att man ska bita ihop och gå vidare. Med tanke på hur kylig min far är/var och hur han aldrig just visat några känslor har jag nog ändå vuxit upp till en person med förhållandevis god kontakt med min känslomässiga sida, kanske tack vare att mamma gjorde ett så bra jobb som ensamstående förälder.


I vilket fall satt jag mig med gitarren några timmar istället och spelade. Sen kändes det bättre. Jag tänkte försöka spela in något och posta här på bloggen men måste byta instrumentkabel för den har börjat glappa och blev massa skrappel så får posta något senare istället.


Måste diska och fixa med tvätten nu istället, sen ska jag varva ner med en film.

Imorgon blir förhoppningsvis en bättre dag det är bara att blicka framåt!



 
 
Tuula

Tuula

6 juli 2015 23:00

Din mamma & din syster ska vara glada att de har dig, vi alla behöver en tröstande famn, eller något likvärdigt när livet är jobbigt. Man ska visa omtanke gentemot familjen, och det tror jag att din familj uppskattar.

X, vem är du egentligen? Din mystiska sida har fått mig intresserad nåt så kopiöst.. Ge mig en liten inblick i ditt liv, ett foto, en hint om vem du kan vara; ögon, mun.. vad som helst ^^

http://midnightpoison.bloggplatsen.se

Mr X

7 juli 2015 12:52

Det har du så rätt i. Och tack för dina fina ord!

Vem jag är? En i mängden av alla människor bara.. men unik på mitt sätt. Jag lovar en liten inblick senare idag :-)

 
Tuula

Tuula

7 juli 2015 13:01

Ja, det är väl tur att du är din egna individ. Vore jobbigt annars att vara som alla andra ;)

http://midnightpoison.bloggplatsen.se

 
Susanne

Susanne

8 juli 2015 07:12

Det låter som du har axlat rollen som fadersfigur i familjen på ett jätte fint sätt. Dom är nog jätte glada att du finns där och stöttar.
Va härligt att kunna spela gitarr.
Det har du absolut användning av i din jakt på kärleken! :)
Ha en fin dag.
Kram Susanne

http://www.kolonilotta1.blogspot.se

Mr X

8 juli 2015 18:15

Jag hoppas det.
Tror du? Ja det kanske kan vara populärt :-)
Ha en fin dag du med!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mr X - 20 augusti 2015 22:01


Fast större delen av min skoltid inte var något att hänga i julgranen precis så händer det ändå att jag saknar den ibland. De stunder som var bra, när man släppte allt annat och bara umgicks med sina polare och hittade på en massa tokigheter. Eller d...

Av Mr X - 20 augusti 2015 01:00

Jag känner att jag allra sista tiden har kommit in i en fas där jag ifrågasätter mitt liv och vad jag vill göra med det. Det är en lustig känsla för det är ju lätt hänt att man tänker att "det här är jag och det här är vad jag vill göra". Man tror at...

Av Mr X - 16 augusti 2015 19:15


I helgen har jag mest tagit det lugnt och inte gjort så mycket egentligen.Var en sväng till stranden igår lördag - blir nog en av de sista gångerna det här året gissar jag för snart sätter väl kylan in. Det var en hel del folk där när det var så varm...

Av Mr X - 14 augusti 2015 21:30

Jag har aldrig brytt mig särskilt mycket om mitt utseende. Visst fixar jag med det ibland - och visst händer det att jag ibland kan tänka att jag skulle hellre skulle ha velat se ut på si eller så sätt gentemot hur jag faktiskt gör. Men det är ingen ...

Av Mr X - 12 augusti 2015 19:00

Eller nej, det är jag ju redan. Skulle göra en grej hos läkaren idag och medan jag väl kan ha en förhållandevis lugn inställning när jag är med andra till läkare eller sjukhus så fullkomligt avskyr jag att vara där själv. Och blir stissig och orolig ...

Presentation


Jag bloggar om mitt liv, om sökandet efter kärleken och allt därimellan! (För att förtydliga, det är inte jag på profilbilden)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad fastnar du först för hos en kille/tjej?
 Ögonen
 Läpparna
 Händerna
 Rösten
 Kroppen (muskler, mage mm)
 Kroppen (bröst, rumpa mm)
 Fastnar inte direkt. Utan mer personligheten/sättet
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards