Mitt liv, sökandet efter kärleken och musiken

Direktlänk till inlägg 9 juli 2015

Regn hos mig

Av Mr X - 9 juli 2015 20:00

Ja idag har det varit regnigt och ruskigt hela dagen. Det är lustigt, knappt har man hunnit märka att det blivit sommar så känns det som det börjar gå mot höst. Men än har vi nog ett antal sommardagar framför oss.


 


Har tillåtit mig själv att ha en riktig vilodag idag. Bara ta det lugnt och göra det jag känner för. Låg och tittade på Big Bang Theory en lång stund tidigare idag, sen var jag ut en vända och handlade lite, lagade en god middag och nu ska det sitta fint med en kopp kaffe. Till helgen blir det en hel del att göra. Har ju min dejt förstås och utöver det kommer jag också få besök av några släktingar.


Apropå dejten så har vi fortsatt att prata på lite från och till. Så nu vet jag mer om henne och hittills känns det bra :-) Hennes svenska är inte jättebra men det är inga problem att gå över till engelska de gångerna den tryter så vi förstår varandra bra ändå. Det enda som oroar mig lite är att på något sätt får jag känslan av att hon väntar sig en hel del från dejten. Och det klart, förhoppningsvis blir den lyckad. Men det är sånt där som kan ge en prestationsångest i onödan. Jag är lite i valet och kvalet men förmodligen köper jag blommor åt henne. Det är kanske inte helt nödvändigt på en första dejt men jag tycker det är en trevlig gest och i vilket fall bättre att hon blir överraskad än besviken för att jag inte ger henne något.


Jag funderade apropå dejting förresten tidigare idag på hur många stolpskott till människor det finns. Jämt när man läser i relationsforum så får man höra helt sinnessjuka saker som folk gör inom förhållanden. Det är otrogenhet hit och dit, inte orka lyfta på ett finger på hemmaplan/kvinnor som leker mamma åt sina partners, extrem svartsjuka och rent allmänt underliga beteenden. Minns en grej jag läste i en blogg för några år sedan som jag fortfarande idag anser tar priset. Det var en tjej som var ihop med en kille som brukade envisas med att använda toaletten när hon duschade. Han skulle jämt in och skita så fort hon klev in i duschen. Det var alltså inte så att han råkade bli nödig utan han gick och höll sig tills hon skulle duscha! Sen när han var klar kunde han utbrista "åh vad gott det luktar eller hur älskling??". Haha vad  i helvete? Dessutom även om det får anses vara en småsak i sammanhanget skulle han alltid pissa i handfatet också vad nu meningen skulle vara med det. Det kommer kanske inte som en chock att attraktionen dog rätt snabbt från hennes sida.


Men det mest tragiska är ju när folk står ut med sån där skit dag in och dag ut. En del har iallafall vett att göra slut relativt omgående så snart de märker att det inte alls fungerar. Jag fattar inte hur en del män och kvinnor tänker. De har en underbar partner som verkligen gör allt för dem och är helt fantastiska och så går de och förstör alltihop. Istället för att vara tacksamma för att de hittat en så fin person och verkligen göra sitt bästa för att vara en bra partner i retur. Det är sorgligt. Inget misstag jag kommer att begå. Man ska aldrig börja ta någon för givet och aldrig behandla någon respektlöst.


Nu ska jag avrunda för duschen lockar.

Men här är en otroligt träffsäker låt för alla er som är eller någonsin har varit ihop med en riktig idiot.

Lyssna och lär

https://www.musixmatch.com/de/songtext/Wilmer-X/Hon-%C3%A4r-ihop-med-en-insekt#



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mr X - 20 augusti 2015 22:01


Fast större delen av min skoltid inte var något att hänga i julgranen precis så händer det ändå att jag saknar den ibland. De stunder som var bra, när man släppte allt annat och bara umgicks med sina polare och hittade på en massa tokigheter. Eller d...

Av Mr X - 20 augusti 2015 01:00

Jag känner att jag allra sista tiden har kommit in i en fas där jag ifrågasätter mitt liv och vad jag vill göra med det. Det är en lustig känsla för det är ju lätt hänt att man tänker att "det här är jag och det här är vad jag vill göra". Man tror at...

Av Mr X - 16 augusti 2015 19:15


I helgen har jag mest tagit det lugnt och inte gjort så mycket egentligen.Var en sväng till stranden igår lördag - blir nog en av de sista gångerna det här året gissar jag för snart sätter väl kylan in. Det var en hel del folk där när det var så varm...

Av Mr X - 14 augusti 2015 21:30

Jag har aldrig brytt mig särskilt mycket om mitt utseende. Visst fixar jag med det ibland - och visst händer det att jag ibland kan tänka att jag skulle hellre skulle ha velat se ut på si eller så sätt gentemot hur jag faktiskt gör. Men det är ingen ...

Av Mr X - 12 augusti 2015 19:00

Eller nej, det är jag ju redan. Skulle göra en grej hos läkaren idag och medan jag väl kan ha en förhållandevis lugn inställning när jag är med andra till läkare eller sjukhus så fullkomligt avskyr jag att vara där själv. Och blir stissig och orolig ...

Presentation


Jag bloggar om mitt liv, om sökandet efter kärleken och allt därimellan! (För att förtydliga, det är inte jag på profilbilden)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad fastnar du först för hos en kille/tjej?
 Ögonen
 Läpparna
 Händerna
 Rösten
 Kroppen (muskler, mage mm)
 Kroppen (bröst, rumpa mm)
 Fastnar inte direkt. Utan mer personligheten/sättet
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards