Mitt liv, sökandet efter kärleken och musiken

Direktlänk till inlägg 12 juli 2015

Just another sunday

Av Mr X - 12 juli 2015 20:45

Dagen har rullat på segt. Vanligtvis brukar jag inte ha några problem att hitta på något att förströ mig med men idag känner jag mig en smula rastlös och har inte direkt lust att göra varken det ena eller det andra. Så istället fotade jag lite prylar och delar med mig av det här.


Här är min älskling


 


 

(Blev lite konstig spegling där... never mind).


Hon är egentligen en väldigt simpel modell och jag har dyrare gitarrer/gitarrer som på pappret är bättre. Men vi har varit med om en del tillsammans och jag gillar bäst att spela på henne. En stor fördel är att hon är så lättspelad, vikten är lagom inte för lätt eller för tung så det går bra att spela i olika ställningar. Och ända sedan jag bytte skola vad gäller strängar och slutade byta dem nitiskt har de nuvarande suttit på henne i över 2 år. Det gör henne än mer lättspelad (kan göra galna bends)  och ger dessutom ett väldigt dirty gritty ljud som passar sig för rock. Bytte även pickups på henne för flera år sedan vilket ger ett bättre ljud än de original humbuckers som satt i.


Jaha vad mer då? Hmm dags för lite retro.. Känns denna månne igen?


 


Blev det för retro nu? Vad sägs om den här då, igenkänningsfaktor?


 


För er tonåringar/barn (eller vuxna) som undrar vad för underlig manick det är på första bilden så kan jag berätta att det är en tv-spels konsol vid namn Nintendo Entertainment System (eller kort: NES) som har sisådär 31 år på nacken. Den är skälet till att ni idag har möjlighet att spela på era Nintendo Wii's och Playstation 4 och allt vad det heter för utan den konsolen hade med all sannolikhet tv-spel aldrig slagit igenom.


Den bjuder utöver det höga nöjet att spela spelen även på diverse andra roliga aktiviteter. En av dessa är att blåsa frenetiskt på kassetterna för att de ska få kontakt med konsolen och överhuvudtaget gå att spela. Har man tur går det efter 20:e gången man sätter i dem. Har man riktig tur tappar den inte kontakten just som man ska rädda prinsessan från Bowser. Dagens barn hade förmodligen slängt ut konsolen genom fönstret efter ett par försök. Folk var mer tålmodiga förr!


Den andra konsolen är en Nintendo 64 (N64) och är förmodligen mer bekant då den kom ut i mitten av 90-talet. Den går som en klocka än och Super Mario 64 eller ett parti Mario Kart blir aldrig tråkigt, inte ens 20 år senare.


Drömmen är förstås att hitta en flickvän som tycker att en perfekt fredagskväll består av att lyssna på rock, käka något gott, ge mig en riktig match i Mario Kart, se en bra film och så avrunda med skönt sex. Men jag har insett att det kan vara lite klurigt.


Sen: Bland de bästa böcker som någonsin skrivits

 


Ser den lite luggsliten ut beror det bara på att jag läst den 10-20 ggr från pärm till pärm. Samma gäller resten av böckerna i serien. 


Och så slutligen. Jag har sett Pikachu här och var sista tiden när jag läst bloggar, det är särskilt på en specifik blogg som man aldrig vet när man möts av den gula lilla rackaren. Se vad jag hittade i en av mina garderober


 


Om inte minnet sviker mig helt vann jag honom på en festival en sommar för många herrans år sedan som tyvärr inte hålls längre. I den mån jag kan sägas gilla Pokemon är Pikachu definitivt min favorit!


Och där var det slut på bilder. Jag ska slå på lite skön musik nu och hoppas ni läsare har en trevlig och avkopplande söndagskväll :-)


 
 
Tuula

Tuula

12 juli 2015 21:05

Jag lagar en middag till oss, medan du spelar en trudelutt på din fina svarta älskling, sen kickar jag lite ass när jag vinner över dig på 8-bitars, en skräckis som gör att jag får sitta nära dig är ett säkert kort & lite doggystyle avslutar vi kvällen med :) Låter väl bra? ;)

Ps, jag är en jäkel på NES så du vet ^^

http://midnightpoison.bloggplatsen.se

Mr X

12 juli 2015 21:19

Det låter kanon :-) OK, det är tänkbart att du spöar mig på NES. Men på N64 har du inte en chans! Jag är brutal på Mario Kart, Goldeneye, Mortal Kombat eller vad det nu handlar om.

 
Tuula

Tuula

13 juli 2015 00:50

Neeeeej, vad jobbigt.. ;) Eftersom jag kommer förlora så stort på n64, så får du trösta mig med något annat.. :p

http://midnightpoison.bloggplatsen.se

Mr X

13 juli 2015 19:55

Haha jadå det fixar vi nog :-)

 
Maria

Maria

13 juli 2015 23:07

å vad roligt att få se din gurra :) dessutom har du ju Pikachu oxå!Vilken söt variant av honom du har :P

Älskar Mario kart, på coop när jag var typ 10+ så hade de mitt bland varorna gjort en spelhörna :) Mobror och jag blev stammisar där, enbart spela haha.

Är själv väldigt förtjust i dreamcast och då spelet "Crazy taxi" kunde spela i timmar ^-^

Alltså trodde bara det var jag som älskar en fredagskväll med mat, gottis, bra film å massa mys/sex :P haha Mitt ex blev så uttråkad av att jag bara ville se film, e man film nörd så e man.

Dessutom roligare att se med någon.

Tips på filmer som gör en härlig fredag: Torsk på Tallinn, Bad grandpa (Jackass gänget), We're the millers. =)

http://overleva-uretrit.bloggplatsen.se

Mr X

14 juli 2015 19:29

Haha ja :-) Mario Kart är hur kul som helst. Jag hade aldrig dreamcast tyvärr men minns faktiskt det spelet du nämner, hade en vän som hade det. Har du kvar någon konsol? Roligt med retroprylar!

Nix är du inte ensam om att gilla :-)
Visst, ibland kan det ju vara kul att se något kortare också t ex en bra serie eller ta en promenad eller hitta på något annat men det är något speciellt med helger och filmer. Mysigt att titta tillsammans med någon och käka godis.

 
Maria

Maria

14 juli 2015 21:47

Min mobror har kvar dreamcast, sen har jag själv kvar playstation 1,2 och 3 samt mina gamla gameboys =)

Donkey kong, familjen addams och ninja turtles samt blues brothers är några av mina favoriter för alltid :))

http://overleva-uretrit.bloggplatsen.se

Mr X

14 juli 2015 22:58

Ninja turtles var ju kul! Tror tyvärr det spelet försvann någon gång för mig, lånade ut det till en kompis och sen blev det väl inte av att lämna tillbaka eller något för honom.

Gameboy har jag också kvar, mitt gameboy color. Vågar jag gissa att du spelade mycket pokemon på dem? Hehe.

 
Maria

Maria

14 juli 2015 23:15

Okej, tråkigt när man lånar ut och inte får tillbaka :/

Vad roligt :) ja jättemycket faktiskt :))

http://overleva-uretrit.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

15 juli 2015 13:32

Ååhh,dessa retrospel.
Villket härligt minne=)
Tycker fortfarande det är lika kul
och spela:P

http://cherrypeak.bloggplatsen.se

Mr X

15 juli 2015 16:43

Ja visst är det?
De är lika bra idag som de var då :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mr X - 20 augusti 2015 22:01


Fast större delen av min skoltid inte var något att hänga i julgranen precis så händer det ändå att jag saknar den ibland. De stunder som var bra, när man släppte allt annat och bara umgicks med sina polare och hittade på en massa tokigheter. Eller d...

Av Mr X - 20 augusti 2015 01:00

Jag känner att jag allra sista tiden har kommit in i en fas där jag ifrågasätter mitt liv och vad jag vill göra med det. Det är en lustig känsla för det är ju lätt hänt att man tänker att "det här är jag och det här är vad jag vill göra". Man tror at...

Av Mr X - 16 augusti 2015 19:15


I helgen har jag mest tagit det lugnt och inte gjort så mycket egentligen.Var en sväng till stranden igår lördag - blir nog en av de sista gångerna det här året gissar jag för snart sätter väl kylan in. Det var en hel del folk där när det var så varm...

Av Mr X - 14 augusti 2015 21:30

Jag har aldrig brytt mig särskilt mycket om mitt utseende. Visst fixar jag med det ibland - och visst händer det att jag ibland kan tänka att jag skulle hellre skulle ha velat se ut på si eller så sätt gentemot hur jag faktiskt gör. Men det är ingen ...

Av Mr X - 12 augusti 2015 19:00

Eller nej, det är jag ju redan. Skulle göra en grej hos läkaren idag och medan jag väl kan ha en förhållandevis lugn inställning när jag är med andra till läkare eller sjukhus så fullkomligt avskyr jag att vara där själv. Och blir stissig och orolig ...

Presentation


Jag bloggar om mitt liv, om sökandet efter kärleken och allt därimellan! (För att förtydliga, det är inte jag på profilbilden)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad fastnar du först för hos en kille/tjej?
 Ögonen
 Läpparna
 Händerna
 Rösten
 Kroppen (muskler, mage mm)
 Kroppen (bröst, rumpa mm)
 Fastnar inte direkt. Utan mer personligheten/sättet
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards