Mitt liv, sökandet efter kärleken och musiken

Direktlänk till inlägg 16 juli 2015

Leka leka leka

Av Mr X - 16 juli 2015 19:00

Det är vad jag har gjort idag  

Jag var med min vän Louise och hennes 4-åriga dotter Saga.

Det blev bl.a glassätande och en promenad till lekparken.

Där gungade vi lite och lekte i sanden.

Hon fick rida på mina axlar en stund.

Sen hann vi med att titta på barnprogram också. Jag har kvar alla videokassetter sen jag var barn och har bränt över dem på DVD så hon tycker det är jätteroligt att se på dem. Det gjordes ju betydligt bättre barnprogram förr i tiden om ni frågar mig.


Hon är en riktig busunge och man blir alltid uppiggad av att vara i närheten av henne. Saga älskar att leka med mig, ibland undrar jag om jag kanske blivit lite av en fadersgestalt för henne. Jag beundrar verkligen min vän för att hon gör ett så bra jobb som ensamstående mamma. Det är ju lätt för mig att komma och leka lite en stund men att ha fullt ansvar ensam för ett barn 24/7 skulle vara väldigt tungt.


Det enda tråkiga är att de ska flytta snart och det blir långt bort så vi kommer nog inte ses mycket framöver.

Menmen sånt är livet ibland.


Bara för att visa att jag kommit igång med min diet så är här en bild på dagens middag


 


Rå ris, tonfisk, tomat och lite kidneybönor stod på menyn. Nyttigt, kalorisnålt och väldigt gott. Älskar tonfisk och ris.


Sen stämde jag av hur det går med solbrännan hittills. Jag kan väl inte direkt säga att jag blivit särskilt brun.


 


 


Då är jag ändå bland dem i min familj som har något mörkare hudnyans. Vi är väldigt bleka av oss och på vintern är det närapå vampyrvarning på mig. Haha nejmen. Äsch vad gör det, solbränna är rätt överskattat.



 
 
Tuula

Tuula

16 juli 2015 20:36

Allt på tallriken såg gott ut, förutom bönorna. Är inte förtjust i bönor alls :( hur smakar dem? är de smaklösa?

och du, inte lätt att få en solbränna när sommaren är som den är här i Sverige ^^

ps, du ser ut att ha fina armar.. får man se hela armen? ^^

http://midnightpoison.bloggplatsen.se

Mr X

17 juli 2015 10:26

Jag gillade inte heller bönor förut men när jag ätit dem lite mer har jag blivit van. De smakar nästan gott numera. Svårt att beskriva smaken, den är distinkt iallafall.

Kul att du tycker det! Ja visst, ska slänga upp en bild här nån dag.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mr X - 20 augusti 2015 22:01


Fast större delen av min skoltid inte var något att hänga i julgranen precis så händer det ändå att jag saknar den ibland. De stunder som var bra, när man släppte allt annat och bara umgicks med sina polare och hittade på en massa tokigheter. Eller d...

Av Mr X - 20 augusti 2015 01:00

Jag känner att jag allra sista tiden har kommit in i en fas där jag ifrågasätter mitt liv och vad jag vill göra med det. Det är en lustig känsla för det är ju lätt hänt att man tänker att "det här är jag och det här är vad jag vill göra". Man tror at...

Av Mr X - 16 augusti 2015 19:15


I helgen har jag mest tagit det lugnt och inte gjort så mycket egentligen.Var en sväng till stranden igår lördag - blir nog en av de sista gångerna det här året gissar jag för snart sätter väl kylan in. Det var en hel del folk där när det var så varm...

Av Mr X - 14 augusti 2015 21:30

Jag har aldrig brytt mig särskilt mycket om mitt utseende. Visst fixar jag med det ibland - och visst händer det att jag ibland kan tänka att jag skulle hellre skulle ha velat se ut på si eller så sätt gentemot hur jag faktiskt gör. Men det är ingen ...

Av Mr X - 12 augusti 2015 19:00

Eller nej, det är jag ju redan. Skulle göra en grej hos läkaren idag och medan jag väl kan ha en förhållandevis lugn inställning när jag är med andra till läkare eller sjukhus så fullkomligt avskyr jag att vara där själv. Och blir stissig och orolig ...

Presentation


Jag bloggar om mitt liv, om sökandet efter kärleken och allt därimellan! (För att förtydliga, det är inte jag på profilbilden)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad fastnar du först för hos en kille/tjej?
 Ögonen
 Läpparna
 Händerna
 Rösten
 Kroppen (muskler, mage mm)
 Kroppen (bröst, rumpa mm)
 Fastnar inte direkt. Utan mer personligheten/sättet
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards